Toen Microsoft wat jaren geleden na enkele kleinere studios als Team Ninja ook Bethesda overnam, was de hoop dat het probleem van de exclusives in ieder geval geadresseerd zou worden, maar wederom voldeed het bedrijf niet aan de verwachtingen door contractafspraken die nagekomen moesten worden. Het gevolg is dat Starfield de eerste grote exclusieve was die Bethesda produceerde voor Microsoft.
Voor het eerst in jaren lijkt er echter licht aan het eind van de tunnel te zijn. Xboxs Summer Game Fest-vertoning was volgens menig gamer het hoogtepunt van het evenement met de reveal van een nieuwe Gears of War, State of Decay 3, DOOM: The Dark Ages, nieuwe content voor titels als Sea of Thieves en Fallout 76 en een hoop third-party releases.

Met een dergelijke positieve vibe, wil Microsoft natuurlijk hierop kapitaliseren. President of Xbox Game Content and Studios Matt Booty verscheen daarom op de podcast van Strictly Business om te praten over de nabije toekomst.
''Dit was de eerste kans voor al onze studio's om samen te komen op één moment,'' vertelt hij in de show. ''De pure massa die we hadden, de opwinding van het aantal games dat we konden tonen is echt een reflectie dat dit de eerste keer is dat onze teams in staat zijn geweest om samen te komen. We beginnen ook in het ritme te komen dat we altijd geaspireerd hebben en dat is echt onze toewijding aan onze spelers, om een stabiele stroom games te bieden op een meer voorspelbaar ritme. We zijn pas echt gestart met ons Xbox Studios portfolio te bouwen in 2018, toen we de geweldige Bethesda-overname hadden en afgelopen herfst brachten we Activision Blizzard King aan boord. Ik heb het gevoel dat we nu pas echt onze pas raken.
Een van de dingen waar ik door aangemoedigd wordt, is dat ik uitkijk naar de toekomst van komend jaar, waar we in een positie zijn om hopelijk een geweldige lineup te leveren en een geweldige showcase te geven in juni. We hebben een best wel grote lineup door de herfst tot aan de lente en we willen er zeker van zijn dat elke game de ruimte en kans krijgt om te schijnen. Het andere ding is dat we er zeker van willen zijn dat als we een datum geven, we daar zeker van zijn. Zeker binnen een jaar, binnen zes maanden, willen we zoveel beter worden zodat we dit echt naleven. Bij games, zoals een hoop entertainment, is het lastiger om een datum te voorspellen hoe verder die in de toekomst ligt. We willen de integriteit hebben dat als iets meer dan een jaar in de toekomst ligt, we geen foute verwachtingen willen scheppen over wanneer we de game kunnen verschepen. Anderzijds, hoe dichterbij we komen, willen we echt verantwoordelijk zijn naar onze fans en de industrie over wanneer we gaan verschepen.''






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie