Kijkend naar de review scores van Metaphor: ReFantazio en hoeveel gamers het erover hebben, zou je denken dat Atlus zijn nieuwste JRPG als warme broodjes over de toonbank zou gaan. Dat blijkt echter vies tegen te vallen op consoles en dan met name op Xbox.
Dit is bijzonder opvallend, daar Microsoft juist had gehoopt eindelijk een beetje terrein te winnen bij de fans van JRPG's met deze titel. Hoewel er geen sprake is van exclusiviteit, stond het Xbox-logo groot op al het marketingmateriaal. Blijkbaar heeft dat echter maar weinig invloed op de meeste plekken.
In Japan staat de game bij Xbox op de eerste plek in de sales charts, hetgeen logisch is gezien het gebrek aan Japans georiƫnteerde games op dat platform. In de VS moet het echter genoegen nemen met plek vijftien, terwijl het games als Dragon Ball: Sparking! ZERO, Starship Troopers: Extermination en Undisputed voor zich moet dulden.
In de UK is het zelfs nog slechter gesteld met een 24ste plek, waardoor Squirrel With a Gun en Heavy Cargo: Truck Simulator het voorbij schieten. Het verkoopt waarschijnlijk niet heel slecht, maar is opvallend om te zien dat het contrast met de hype zo groot is, vooral als je ziet hoe hard de game gaat op Steam.
Op PlayStation doet de game het over algemeen wat beter, zelfs daar blijft het steken op plek zes in Japan, vijftien in de VS en zestien in de UK.
0 reacties op "Metaphor: ReFantazio presteert bijzonder zwak op Xbox"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier