Daarom was het extra pijnlijk toen Microsoft besloot om een afbeelding ter ere van ID@Xbox, hun programma ter promotie van indie developers, te maken met een dergelijke tool. In eerste instantie was er niets aan de hand toen de Tweet met de afbeelding online werd gezet. Een bevroren landschap met ID en Xbox en kinderen die in de sneeuw speelden was immers geheel toepasselijk. Maar wie langer dan drie seconden naar de afbeelding kijkt, zal snel de typische tekenen van AI Art zien: gezichten die ergens in The Uncanny Valley thuishoren, objecten die nergens op uitkomen en ledematen die ergens niet op de juiste manier bevestigd lijken. Het duurde daarom niet lang voor the internet hive mind besloot te zoemen.
Wat ook niet lang duurde, was het leven van deze Tweet. Nadat de ophef luid begon te worden, trok Microsoft die rap offline in een poging damage control te doen, maar het leed was al geschiet. Indie-ontwikkelaars in het bijzonder waren vocaal in hun onvrede, daar het juist zij zijn die het meest eronder te lijden hebben. Dus dat Microsoft besloot om een computer maar snel iets in elkaar te laten flansen in plaats van daadwerkelijk iemand in te huren, voelt daarom als een mes in de rug dat de komende maanden en jaren vermoedelijk voor pijnscheuten zal gaan zorgen bij de mensen die de tech-gigant juist probeerde te paaien.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie