De officiële Pokémon: GO Twitter heeft nu commentaar gegeven hierop en wijt de problemen aan ruim 17.000 spelers die niet betaald hadden, maar wel naar het park kwamen, ondanks dat zij de extra content helemaal niet konden zien. Hierdoor hielden providers het niet bij en dit werd gereflecteerd in de kwaliteit van de verbindingen.
Dit is echter geen neutrale reden. Niantic zal ongetwijfeld gelijk hebben dat deze duizenden spelers op papier de oorzaak zijn van de problemen, maar had er niet door verrast mogen zijn. Dergelijke evenementen worden al jaren gehouden en steevast worden problemen als dit gemeld, juist omdat het hiervoor openbare locaties gebruikt die iedereen kan betreden. Je kunt er dan op rekenen dat dit ook andere spelers trekt, die hopen tweedehands profijt te hebben.
Niantic vraagt bijna dertig euro voor een ticket, waarmee je weinig meer krijgt dan de kans op extra in-game content. Een deel van dit geld had prima geïnvesteerd kunnen worden in het afhuren van het park of een soortgelijke locatie voor het evenement. Maar helaas is dat tot op heden nog niet gebeurd.





Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie