Tijdens de recente presentatie van Oculus Rift, kregen we een hoop nieuwe informatie over de hardware. Opvallend was dat de VR-bril van Facebooks dochterbedrijf gebundeld wordt met de Xbox One-controller van Microsoft.
Al snel werd gespeculeerd dat deze samenwerking de reden was dat Mac support voor de launch van de hardware aan de kant is gezet. De reden is echter heel iets anders volgens Oculus CEO Palmer Luckey. In een E3-interview met IGN had hij er namelijk het volgende over te zeggen:
''Het gaat niet werken op wat voor Macbook dan ook dat bestaat of waarvan bekend is dat die in de nabije toekomst komt. Een van de dingen die we aangekondigd hebben dat we Mac support opzij hebben gezet voor de launch en ons gaan focussen op Windows. Mensen vroegen ons: ''Waarom ondersteunen jullie geen Macs? Zoveel mensen hebben Macs.'' En dat is waar. Een hoop mensen hebben Apple hardware, vooral op het gebied van laptops. Maar de GPU's daarin, die zijn niet eens in de buurt van wat we als aanbevolen specs aan gaan kondigen.''
Later voegde Palmer hier aan toe dat hij niet voorziet dat de trend van Apple, waarbij de prestaties geen prioriteit hebben, spoedig zal veranderen. Maar mocht dat wel zo zijn, dan zal het Oculus-team absoluut Mac willen ondersteunen.





Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie