Om deze hogere productiekosten te compenseren en een hogere winst te realiseren, wil Sony-directeur Hiroki Totoki daarom vaker first-party titels als LittleBigPlanet, God of War en Until Dawn naar platformen buiten het PlayStation-ecosysteem gaan brengen. Het doel van dergelijke games is om spelers naar een bepaalde console te lokken, maar volgens Totoki is dit niet meer nodig. "In het verleden wilden we onze consoles populair maken en dat is het voornaamste doel van first-party-games, maar als je sterke first-party-content hebt, kan dit ook groeien op andere platforms, waardoor ons rendement verbeterd kan worden. Dat is iets waar we proactief aan willen werken."
Voor zij die hopen spoedig Spider-Man, The Last of Us of Helldivers op Xbox te spelen; Totoki benadrukte hierna wel dat men vooral naar PC kijkt, waar al titels als Horizon, Days Gone en Ratchet & Clank te spelen zijn. Dit zou dus vooral een verlengde zijn van de strategie die men al volgt.
Een andere manier om meer consoles te verkopen, is natuurlijk een aantrekkelijke prijs. Een prijsdaling hoeven we echter niet op korte termijn te verwachten. Onderdelen zijn volgens de directeur nog schaarser en dus duurder dan enkele jaren geleden, maar hij wil wel zoeken naar andere manieren om het voordeliger te maken zonder de kwaliteit aan te tasten.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie