De port werd ontwikkeld door het Londense studio HotGen en het team stond voor een schijnbaar onmogelijke opdracht. Een 32-bit game die oorspronkelijk op twee cd's verscheen, moest worden geport naar een 8-bit handheld met slechts 2MB opslag ruimte op de cartridge. De ontwikkeling begon in 1999, maar werd halverwege 2000 stopgezet. Assistent-programmeur Pete Frith schat dat de build zo goed als af was op het moment van annulering.
De build werd gedeeld door Pete Frith zelf en vervolgens gepreserveerd door de website Games That Weren't. In tegenstelling tot eerdere lekken uit 2011 bevat deze versie de Tyrant-boss en de daadwerkelijke einde van de game. Het wordt aangenomen dat de game nu voor het eerst van start tot finish speelbaar is. De release bevat ook enkele handige hacks waarmee spelers direct naar de eindbaas kunnen skippen.
De officiële reden voor de annulering blijft ongekend. Volgens berichten vond de Capcom dat de Game Boy Color geen waardig platform was voor Resident Evil. Of dit besluit afkomstig was van regisseur Shinji Mikami of producer Tokuro Fujiwara blijft onduidelijk.
De twee procent waaruit blijkt dat de game niet af is heeft te maken met nog enkele bugs en visuele glitches. Sommige sprite-kleuren kloppen niet en enkele cutscènes zijn ook nog niet helemaal compleet. De personages Wesker en Barry delen dezelfde sprites, al is de kans groot dat dit wel finaal was maar bedoelt was om ruimte te besparen. Nog een vreemd detail: zombies zakken op hun knieën in plaats van om te vallen als je ze neermaait. Dit was waarschijnlijk een bewustkeuze om het geweld te verminderen voor Nintendo's strenge richtlijnen van die periode.
bron: https://www.gamesthatwerent.com/2025/12/resident-evil/






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie