Hoewel er een kern van waarheid in deze geruchten zit, zal het gelukkig allemaal niet zo'n vaart lopen. Zo blijkt uit een publicatie van beide bedrijven, waarmee onthuld wordt dat Sony een flinke smak aandelen heeft gekocht van het bedrijf en daarmee diens grootste aandeelhouder is geworden, maar nog steeds maar ongeveer 10% ervan bezit. Hiermee is KADOKAWA nog heel ver verwijderd van een overname en kan Sony ook niet makkelijk beslissingen doordrukken. Wel zullen ze inniger samenwerken, maar dat is geen reden tot zorgen. De bedrijven sloegen al vaak de handen ineen voor met name films en series. En gezien KADOKAWA's focus, is dat vermoedelijk ook vooral de reden dat Sony de portemonnee heeft getrokken.
''We zijn heel blij om deze geldelijke en zakelijke samenwerking met Sony te concluderen,'' schrijft CEO Takeshi Natsuno van KADOKAWA CORPORATION hij het bericht. ''Deze samenwerking zal naar verwachting niet enkel onze IP creatiecapaciteiten verder versterken, maar ook onze IP media mix opties uitbreiden met Sony's ondersteuning voor wereldwijde uitbreiding, hetgeen ons toestaat om onze IP naar meer gebruikers wereldwijd te brengen. We zijn er zeker van dat dit groots zal bijdragen bij het maximaliseren van de waarde van onze IP en onze zakelijke waarde op de midden tot lange termijn zal verhogen. We zijn voornemens om ons uiterste best te doen om te verzekeren dat onze gezamenlijke inspanningen met Sony geweldige resultaten produceren in de wereldwijde markt.''
Hiroki Totoki, COO en CFO van Sony voegt hier aan toe: ''Door deze geldelijke en zakelijke samenwerking, zijn we de grootste aandeelhouder van KADOKAWA geworden, welke voortdurend een grote hoeveelheid IP's produceert, bestaande uit de publicatie van boeken als light novels en manga, evenals games en anime. Door KADOKAWA's vele IP's en IP creatie-ecosysteem te combineren met de kracht van Sony, welke de wereldwijde uitbreiding van een breed scala aan entertainment heeft gepromoveerd, waaronder anime en games, zijn we van plan om nauwer samen te werken om KADOKAWA's Global Media Mix-strategie te realiseren, gericht op het maximaliseren van de waarde van diens IP en Sony's lange termijn visie: Creative Entertainment Vision.''






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie