Hoewel de STEINS;GATE en ROBOTICS;NOTES games een trouwe fanbase hebben in het Westen, zijn de CHAOS;-spellen waar het ooit mee begon een stuk minder bekend. Met CHAOS;HEAD NOAH, een nieuw deel in de serie waar de Science Adventures-serie ooit mee begon, hoopt Spike Chunsoft daar verandering in te brengen.
Aan moeite zal het in ieder geval niet liggen, zo blijkt uit een nieuwe persmail waarin ze dieper ingaan op twee gameplay-mechanieken: Mapping Trigger en Delusion Trigger. De eerste is het makkelijkst te vergelijken met het prikbord wat je vaak ziet in oude detective-films. Verzamel bewijs en plaats het op het bord en wie weet geven de koortjes die ze met elkaar verbinden je nieuwe inzichten.
De Delusion Trigger is iets moeilijker te begrijpen, vooral als je niet bekend bent met CHAOS;CHILD. Hoofdpersoon Takuru Miyashiro leidt aan waanbeelden en kan tijdens gesprekken positieve en negatieve waanbeelden zien. Deze veranderen het verhaal en de informatie die je tot je beschikking krijgt, dus ze ronduit negeren is niet aan te raden, hoewel het zeker mogelijk is. Al met al zul je echter waarschijnlijk niet na één run bij de waarheid aanbelanden en zal je dus toe moeten geven aan de waanzin.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie