In een uitgebreid interview met de Academy of Interactive Arts & Sciences, welke onder andere gaat over de geschiedenis van Harada en de lange periode tussen TEKKEN 7 en 8, heeft men het namelijk over hoe multiplayer veranderd is. Specifiek heeft men het over de populariteit van competitieve games waarin je niet enkel tegen maar ook mét andere speelt, zoals een Rainbow Six: Siege, Overwatch of Dead by Daylight.
Volgens Harada is de reden voor deze populariteit simpel: verantwoordelijkheidsgevoel. Wanneer je verliest in een game die je als team speelt, ligt de schuld van het verlies niet (volledig) bij jou. Bij zoiets als TEKKEN is dat lastiger wanneer je niet het standaardexcuus van een kapotte controller of lag uit je mouw schudt.
Het is om deze reden dat Harada van mening is dat het nodig is om een dergelijke multiplayer ook te implementeren in TEKKEN, al rept die met geen woord over hoe dit precies zou moeten gaan werken. Allicht dat we het zien in TEKKEN 9.
''Als je voor een school of baan solliciteert, was dat altijd een soort competitie. Hierdoor hebben mensen in mijn generatie de voorkeur voor een duidelijk uitkomst; een duidelijke winnaar en verliezer. Dit gaat op voor mensen in en rondom hun 50's. Maar de meeste jonge mensen tegenwoordig zijn het tegenovergestelde. Zij zijn zelden enthousiast om een-op-een-confrontaties aan te gaan. Plus, omdat fighting games je in je eentje tegenover één persoon zetten, moet je alle verantwoordelijkheid nemen als je verliest. Je kunt niet iemand anders de schuld geven.''






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie