Het lijkt erop dat elke indie-ontwikkelaar tegenwoordig terug grijpt naar het verleden. Naar het 16-bit tijdperk, soms zelfs naar 8-bit. Ontwikkelaar Brian Cranst creërde echter iets nieuws hiermee, iets dat hij fotorealistisch 8-bit noemt.
Deze nieuwe stijl moet een van de herkenbare factoren worden aan zijn nieuwe game; Terror Tec. In deze game zit je als speler achter het stuur van een vrachtwagen, terwijl je de strijd aan gaat met allerlei soorten van technologie.
Brian zelf omschrijft het als een ''unieke rogue-achtige RTS met first person-elementen en vrachtwagens''. Natuurlijk zegt dit niet zoveel en hetzelfde geldt voor de screenshots. Maar als Brain verder vertelt wordt al snel duidelijk wat de insteek is.
''Als denkt aan sommige van de technologische hoogstandjes van de afgelopen eeuw - de uitvinding van het vliegtuig, blenders, kunstmatige intelligentie en Assassin's Creed - zijn ze allemaal beangstigend. Terror Tec mikt erop speler het ware terreur van deze uitvinding te laten ontdekken vanuit een innovatief first person-perspectief en ze strategisch in real time te vernietigen, terwijl je vrachtwagen rijdt.''
Verder in het interview vertelde hij dat de game ooit Tera Tec heette, tot hij erachter kwam dat een andere studio al een game had gemaakt met de naam TerraTech, iets wat ongetwijfeld tot verwarring zou lijden. Hij had toen uit wanhoop de game bijna geannuleerd, tot hij schrok van zijn eigen reflectie in de TV. En zo werd Tera Terror.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie