Thunderful en Studio Fizbin zijn geen vreemden van elkaar. De twee werkten al eerder samen om Say No More! aan de man te brengen, een IP die het met de overname nu in handen heeft gekregen. Dat hoeft echter geen slecht nieuws te zijn, daar men stelt dat het Duitse bedrijf volledige creatieve vrijheid behoudt.
''Studio Fizbin is de eerste studio waar we van een uitgevende relatie zijn overgegaan tot overname, dankzij onze innige samenwerking met ze,'' schrijft Thunderfuls CGO Agostino Simonetta in een e-mail aan de pers. ''Middels overnames uitbreiden op Thunderfuls rooster van studio's is een belangrijk deel van onze bedrijfsstrategie als het aankomt op het bouwen van de IP-pilaar. Met Studio Fizbin die de rangen van Coatsink, JUMPSHIP, Early Morning Studio en ons talent achter de SteamWorld-serie vervoegt, hebben we nu elf studio's die we ondersteunen om hun creatieve visie te ontketenen en een sterke IP te bouwen.''
''We zijn ontzettend opgewonden om Thunderful te versterken en onze langdurige samenwerking naar het volgende niveau te tillen,'' vervolgt CEO Alexander Pieper van Studio Fizbin. ''Onderdeel worden van een grotere organisatie is een groot voordeel voor onze studio op het gebied van ondersteuning en de infrastructuur die Thunderful biedt. We hebben hun volledige steun om onze creatieve visie te volgen en dit staat ons toe om ons te focussen op van Project Kokidon en toekomstige games de beste die we ooit verscheept hebben te maken.''
''De samenwerking tussen Studio Fizbin en Headup gaat terug naar de begindagen van de studio, dus is de overname een logische stap in de succesvolle geschiedenis van Studio Fizbin,'' sluit Headup CEO Dieter Schoeller af. ''Ze hebben al een paar prachtige, grappige, slimme en ontroerende games geproduceerd en met twee kantoren in Duitsland, waarvan een in het centrum van de Duitse hoofdstad Berlijn, zal het team van twintig man voortbouwen op Thunderfuls potentieel en kansen in een van de meest succesvolle en levendige markten van het continent.''





Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie