De game in kwestie is een co-op third-person shooter roguelike genaamd Atomic Picnic in een wereld waar de mensheid het zo bont heeft gemaakt, dat niet enkel het klimaat, maar de realiteit zelf er onder te lijden heeft. Ga met maximaal drie vrienden op pad om resources te verzamelen op zogenaamde picnics, waarbij je voortdurend wordt belaagd door genadeloze monsters, afgewisseld met uitdagende boss fights.
''We werden onmiddellijk naar de kleurrijke en spannende art style van Atomic Picnic getrokken,'' schrijft CEO Mike ''Sibs'' Silbowitz van Mad Mushroom in een e-mail aan GameQuarter. ''Met zijn mix van co-op, roguelike en bullet heaven-elementen, is dit de perfecte eerste titel voor Mad Mushroom om te publiceren. En met BitCake Studio's (de ontwikkelaar) toewijding op het gebied van open ontwikkeling met de community op de eerste plek, zijn ze tevens een geweldige eerste ontwikkelpartner voor ons.''
''Onze baan bij Mad Mushroom is om geweldig goede indie games te vinden waar mensen van zullen houden en daar ogen op te vestigen,'' vervolgt CGO Chance ''Sodapoppin'' Morris. ''Met een publiek van meer dan 150 miljoen mensen op onze streams, hebben we die ogen. Atomic Picnic is een roguelike met de aspecten om daar te komen en de co-op maakt het enkel beter. Ik hou daarvan en hoop dat anderen dat ook zullen doen.''
Screenshots

























De streams waar naar verwezen wordt, zijn gerelateerd aan de aard van Mad Mushroom. Deze uitgever is volledig gemaakt door streamers en functioneert in zekere zin meer als een promotieplatform dan een traditionele uitgever. Zo blijven IP's eigendom van de ontwikkelaars en neemt de uitgever slechts 30% van de inkomsten, terwijl diens streamers de game voorstellen aan hun publiek. Voor een kleine studio zijn dit zeer gunstige voorwaarden, dus het is niet moeilijk om te zien waarom BitCake gehapt heeft.
''We maken games om mensen samen te brengen en Atomic Picnic is een goed voorbeeld van dat waar we het beste in zien: het maken van snelle, leuke, constant veranderende ervaringen die vrienden uitdagen om samen te winnen,'' sluit BitCake Studio CEO Camilla Slotfeldt de mail af. ''Mad Mushroom's geloof in ons reflecteert een in-game picnic: het indie-landschap mag dan wel chaotisch zijn, maar we hebben plezier als we samen winnen.''






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie