Unity Engine, een populaire engine bij met name indie-ontwikkelaars als Rovio, zal nog dit jaar ondersteuning krijgen voor de Xbox One. Dit laat CEO David Helgason weten in een interview met OXM.
In het interview laat hij weten dat het hier niet enkel gaat om de mogelijkheid om je games nu ook in Xbox One-formaat te exporteren vanuit de engine, maar ook gespecialiseerde toolset die erop gespitst is om het maximale uit Microsofts derde console te halen.
''We werken al jaren aan een toolset die vele platformen ondersteunt. Vanuit een technisch perspectief is het idee dat je een keer je game maakt en het dan naar elk platform dat je wenst kunt brengen.
Maar we willen er ook zeker van zijn dat je echt de hardware aan het werk kunt zetten. Als je een geavanceerd apparaat gebruikt wil je uit je dak kunnen gaan met shaders en particle systems, je wilt echt alles eruit halen.
Afhankelijk van het platform zijn er verschillende kosten, maar het fundamentele idee is dat de tools zelf hetzelfde zijn. En eens je gebouwd hebt wat je wilt bouwen kan je het direct exporteren. Daarom voegen we nu, in samenwerking met Microsoft Xbox One support toe.''
De uitspraken van Helgason sluiten aan op eerdere berichten van Microsoft, die aangaven in hun nieuwe indieprogramma gratis tools voor Unity uit te delen aan ontwikkelaars die interesse in hun platform hebben. Unity Engine werd eerder al gebruikt voor games als Bad Piggies, Deus Ex: The Fall en Thomas Was Alone.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie