Deze studio zal zich toe gaan leggen op mobiele games en is met een team van 22 man aan het werken aan een voor nu naamloze turn-based strategy game op dat platform. Niet zo maar een strategy game, maar een game die de volgende generatie mobiele games in kan luiden, aldus de pers release.
''Marauder startte als idee meer dan een decennium geleden. Ik genoot altijd van strategy games maar destijds had ik niet de middelen beschikbaar om een game studio te starten,'' zo schrijft Kane in dezelfde mail. ''In april van 2023 heb ik besloten om mijn eerste ontwikkelaar in te huren en nu, meer dan een jaar later, beginnen we langzaam een tipje van de sluier te lichten van dat waar we nu anderhalf jaar aan werken.
Ons doel met Marauders debuuttitel is om een unieke kijk op het turn-based-genre te bieden. Turn-based strategy-titels zijn games die doorgaans een hele poos duren om te voltooien en niet iedereen heeft tijd om meerdere uren achter een scherm te zitten om een game uit te spelen. De focus van onze eerste titel is dat spelers het altijd en overal kunnen spelen zonder dat ze het gevoel hebben dat ze extreem beperkt zijn door tijd als ze hun zetten doen.''
Balyaet vervolgt: ''Als een nieuwe studio hebben we de kans gehad om dingen anders te doen dan traditionele studio's. Onze opzet op afstand stelt ons in staat om talent van over de hele wereld in te huren voor elke positie, zonder dat ze allemaal hoeven te verhuizen naar één gebied. We zijn ook extreem gefocust op het werven van een diverse groep, van ervaren AAA-ontwikkelaars tot aan juniors met een nieuw perspectief.
Tot nu toe is onze strategie extreem succesvol gebleken. We zijn er in geslaagd om een sterk team van mensen wereldwijd samen te stellen, hetgeen ons in staat heeft gesteld om flexibel te zijn in onze aanpak van prototyping tot aan beta testing. Doordat we in een relatief snelle ontwikkelomgeving zitten, kunnen we feedback van onze externe testers veel sneller implementeren dan gebruikelijk is voor een team van deze grootte.''






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie