Zoals vaste lezers ongetwijfeld zullen weten, is mijn type game niet het type game dat zich goed leent voor een beurs als gamescom. Een visual novel of JRPG is immers vaak te story heavy om zich goed te lenen voor een korte demosessie zoals een dergelijke beursvloer vereist. De paar games die zich daar wel aan wagen, zijn daarom moetjes als ik in Keulen rond mag rennen.
Het is daarom dat ik met veel genoegen plaatsnam op de booth van PLAION om te mogen proeven van Granblue Fantasy: Relink, een action-RPG spin-off van Arc System Works’ fighting serie. Hierin werd ik direct geconfronteerd met een scherm waarin ik uit een keuze had uit meer vechters dan ik vingers had om ze mee te besturen. De keus viel hierna op Katalina, welke werd vergezeld door Io, Racham en Charlotta.

Dead again
Met dit kwartet werd ik naar een ravijn gebracht, welke is overspoeld door bewapende skeletten met een slecht temperament. In ongeveer tien minuten moest ik het opnemen tegen steeds grotere groepen van deze monsters, welke eindigden in een tweetal boss fights met een gigantische zak botten en een stenen golem.
Moge het duidelijk zijn dat deze demo niet bepaald ingaat op het verhaal, noch die intentie heeft. De nadruk ligt duidelijk op de combat mechanics en na met GFR gespeeld te hebben, is het niet moeilijk om te zien waarom. Gevechten zijn chaotische pracht en praal, waarbij standaardcombo’s en krachtige skills elkaar in rap tempo afwisselen, om vervolgens te escaleren in link-aanvallen met je teamgenoten en krachtige full bursts specials die eveneens weer aan elkaar gelinkt kunnen worden. Op die momenten is de game, die toch al om door een ringetje te halen oogt, een visueel spektakel van wapens, magie en particle effects die ondanks het grafische geweld nooit druk genoeg wordt dat je het overzicht verliest. Gezien hoe vaak ik dat anders heb gezien, is dat alleen al reden genoeg om deze game in de gaten te blijven houden. Al moet ik nog wel wat meer zien om werkelijk overtuigd te worden van wat het te bieden heeft.
Verwachting:
Een combat demo alleen is niet voldoende om al echt een verwachting te scheppen over Granblue Fantasy: Relink. Het heeft me echter wel overtuigd van diens visuele pracht en praal, evenals de complexiteit van diens combat-systeem. Nu zien of dat ook op lange termijn leuk blijft.
0 reacties op "Granblue Fantasy: Relink"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier