Theme Hospital mechenics in een Dungeon Keepers-sausje
De game start met een sollicitatiegesprek tussen de meester van de toren en zijn nieuwe administrateur. Deze halve goblin probeert heel serieus een goed kasteel te maken, maar wordt behoorlijk tegengehouden door de meester van de toren, die alleen maar zijn kasteel als etalage wilt gebruiken om zijn tirannie tentoon te stellen.

De demo is erg kort en ik heb niet veel van de game kunnen zien. Zo word je bij het handje genomen en door een tutorial geloodst, maar midden tijdens deze tutorial stopt het verhaal en is de demo voorbij. Ik heb dan ook geen goed beeld met hoe het verloop van de game zal zijn.
Wat ik wel zie, bevalt mij eigenlijk uitstekend. Het lijkt erg op het bouwen, zoals je dit gewend bent van Theme Hospital. Je bouwt een kamer, doet er spullen in die vereist zijn voor de kamer en kan er allemaal leuke extra's in doen die extra prestige geven, waardoor de gebruikers gelukkiger worden.
Alles heeft echter wel echt het Dungeon Keepers-jasje. Het is duidelijk dat het hier gaat om een dungeon waarin je bedienden aan je probeert te binden die vervolgens jouw commando's blind opvolgen. Soms valt er een groep mensen het kasteel binnen. Hoe dit eruit komt te zien is echter voor mij nog onbekend, want daar hield de demo op.
Verwachtingen:
Ondanks de korte demo zijn mijn verwachtingen best hoog. De game heeft die vrolijke vibe van Dungeon Keepers en Theme Hospital heel goed te pakken en een game die zichzelf etaleert als een combinatie van die twee zal bij veel PC gamers warm worden ontvangen. Wel jammer dat ik niet echt iets van de gameplay heb kunnen zien.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie