hotness 0
News

Wat we mogen verwachten van Super Smash na de release deel 5

Gepost door

Super Smash Bros. For 3DS is al een tijdje uit in Japan en hierdoor kennen we alle karakters al die in de game speelbaar zullen zijn. Veel favorieten keren terug, al is niet iedereen tevreden. Veel karakters waarvan gehoopt werd dat ze erin zouden zitten, schitteren namelijk in afwezigheid. Maar laten we niet vergeten dat dit nog niets hoeft te betekenen. 

Er kunnen nog altijd karakters worden toegevoegd middels DLC, als alternatieve skin of zelfs door de 3DS- en Wii U-versie te koppelen. GameQuarter ging er eens goed zitten en zocht vijftig personages die wij als mogelijke toevoegingen willen aandragen. In de aanloop naar de Europese release van de 3DS-versie krijg je daarom vijf dagen op rij tien mogelijke vechters. Hierbij hebben we gedacht over hoe realistisch het is dat het karakter toegevoegd wordt, wat zijn of haar vechtstijl zou zijn en wat als Final Smash kan dienen. Sorry jongens, wij geloven niet in Ripley.

Klik hier om deel 1 te lezen

Klik hier om deel 2 te lezen

Klik hier om deel 3 te lezen

Klik hier om deel 4 te lezen

 

                                                            Wooly Yoshi

Net als Epic Kirby, zou Wooly Yoshi prima door het leven kunnen gaan als extra skin voor het bestaande karakter. Maar aangezien dat een beetje te makkelijk zou zijn, gingen wij er weer over denken op wat voor manier Wooly Yoshi een waardige toevoeging zou kunnen worden.

We hebben de vergelijking met Epic Kirby al meermaals gemaakt, maar als iemand die Yoshi’s Wooly World al gespeeld hebt, kan ik stellen dat deze Yoshi niet zoveel afwijkt van het origineel als Kirby dat doet. Yoshi en Wooly Yoshi krijgen wat ons betreft dan ook dezelfde moveset. De eieren worden alleen vervangen door wol, die niet alleen schade doet, maar tegenstanders ook heel even vastbind.

                                                                               Bon Appetit

Als de wollige Yoshi een Final Smash inslikt, veranderen alle karakters om hem heen in wollen varianten. De speler die Wooly Yoshi heeft, moet dan zo snel mogelijk de wolsliert van deze karakters opzuigen, om ze daarna als wolballen uit het veld te schieten.

                                                              King K.Rool

Bowser zit in Super Smash, Dedede zit in Super Smash, Ganondorf zit in Super Smash, zelfs Bowser Jr. zit in Super Smash. Noem mij eens een goede reden waarom King K.Rool dan niet in Super Smash zou moeten zitten?

Ondanks zijn omvang is King K.Rool vlug ter been en kan hij behoorlijk hard slaan. Met zijn klauwen kan hij bovendien behoorlijk diepe sneden achterlaten. Maar K.Rool is meer dan een brute kracht, want hij is ook bekwaam met gadgets. Zo gebruikt hij zijn kroon als boemerang en kan hij overweg met ouderwetse vuurwapens.

                                                                                 Barrage

Vanuit de achtergrond van de stage duiken kanonnen op die het veld overspoelen met kanonskogels. Enkel de spelers met de snelste reflexen kunnen hier aan ontsnappen.

                                                            Scott Monroe

Red Steel was een van de best ontvangen games bij de launch van de Wii en een van de eerste games die de WiiMote Plus accessoire ondersteunde. Ubisoft koos ervoor om deze games exclusief voor Nintendo te maken en stelden ook Rayman als Assist Trophy beschikbaar. Maar uit die samenwerking toch wel mee voortvloeien?

We hebben al meerdere karakters die een zwaard en magie combinatie gebruiken, maar een zwaard pistool combinatie is nieuw. Scott kan zich zo dan ook makkelijker onderscheiden van de massa door tussen deze wapens te wisselen. Met onder andere een pistool en shotgun kan hij zo vijanden door het veld heen jagen.

                                                                                  No Mercy

Scott duikt op de dichtbij zijnde (groep) vijanden af en dwingt ze met een schop in de schenen toch de knieën. Vervolgens haalt hij zijn zwaard tevoorschijn, maar ditmaal is executie geen optie, maar een plicht.

                                                               Axel Blaze

Als Shawn op onze lijst staat, mag sterrenspits Axel Blaze niet ontbreken. Met name in het eerste seizoen was Axel net zo zeer een hoofdpersoon als Mark dat was. Bovendien is hij populairder dan Mark, dus zijn toevoeging is wat ons betreft een kwestie van tijd.

Zoals bij zijn teamgenoten, dienen de armen van Axel geen nut wanneer hij zich in de strijd stort. Met zijn sterke beenspieren deelt hij harde schoppen uit aan tegenstanders in het Smash-toernooi. Maar wanneer je hem het vuur aan de schenen legt, gaat ook zijn voetbal in vuur en vlam. Met zijn kenmerkende Fire Tornado als neutrale aanval, Fireball Storm als grond aanval, Heat Tackle als forward en Bakunetsu Screw als recovery jump, legt hij tegenstanders dan ook het vuur aan de schenen.

                                                                        Fire Tornado Double Tornado

Axel krijgt voor zijn Final Smash hulp van zijn trouwe teamgenoot Kevin Dragonfly. Samen voeren ze een Fire Tornado uit en wanneer ze op het hetzelfde punt komen, wordt de bal als een meteoriet afgeschoten. Voor het zover is, kun je als speler bepalen waar hij neer komt.

 


                                                              Lucas

Ness bleek op het laatste moment toch in Super Smash Bros. For 3DS & Wii U te zitten, maar Lucas van Mother 3 schittert in afwezigheid. Omdat Mother 3 door sommige beter ontvangen werd dan Eathbound, zijn wij van mening dat ook Lucas weer terug moet keren.



Als karakters uit dezelfde franchise, hadden Ness en Lucas een gelijkaardige moveset, en daar was niets mis mee. Een tweakje hier en daar, misschien een unieke aanval. Meer is er niet nodig om ons tevreden te maken met Lucas.

                                                                               PK Starstorm

Bij Axel hadden het we het nog over een spreekwoordelijke meteoriet, maar bij PK Starstorm komt de hemel letterlijk naar onder gevallen. Kun jij snel zat reageren om tussen de vuurballen door te rennen?

                                                           Jude Sharp

Jude Sharp was ooit de grootste rivaal van de Raimon Eleven. Intussen is er veel gebeurd en is hij een van de belangrijkste leden van het team geworden. Met zijn superieure tactieken is hij een tegenstander om te vrezen.

Dat Jude zo’n speciaal karakter is, zou je in eerste instantie niet zeggen. Zijn schoptechnieken zijn niet bijster veel anders dan bij bijvoorbeeld Axel of Shawn. Zijn speciale technieken zijn echter van een heel ander kaliber. Zo is de kracht van Spinning Kick afhankelijk van hoelang Jude al aan het rennen was en kan hij met Twin Boost een vijand door de lucht schoppen. Echter, wanneer hij dan andere spelers raakt, krijgen die ook schade.

                                                                              Death Zone

Jude mag dan wel overgestapt zijn naar de Raimon Eleven, hij onderhoudt warme banden mijn zijn vroegere teamleaden van Royal Academy. Voor zijn Final Smash schieten die hem dan ook te hulp. Samen met Samford en King doet hij Death Zone, waarbij de bal op het veld stort met een enorme inslag.

                                                           Victor Blade

Met de recente ophef rondom het optreden van Rusland en de spanningen die dit met zich mee brengt, lijkt de toevoeging van een Russisch karakter een riskante zet. Maar als ze besluiten om het toch te doen, laat die Rus dan Victor Blade zijn.

Over de vechtstijl van Victor willen we ons eigenlijk niet te veel uitlaten. Hij heeft genoeg aanvallen die prima vertaalt zouden kunnen worden naar Super Smash, maar deze zijn nog niet zichtbaar in westerse games. Om het spelplezier niet te bederven, laten we daarom aan jullie over of jullie ze opzoeken.

                                                                            Doomsword Slash

De Final Smash kunnen we dan wel weer onthullen. Victor’s eerste special move lijkt ons nog het meest geschikt als climax. De voetbal wordt als een pijl vooruit geschoten en heeft een vergelijkbaar effect als Zelda / Sheiks light arrow.

                                                               Pichu

Niemand was echt fan van Pichu in Super Smash Bros. Melee. Wij ook niet. Waarom willen we hem dan toch terug? Omdat we alles compleet willen hebben, dus Pichu mag niet meer ontbreken (helaas).

Iets sneller dan Pikachu, maar een stuk minder krachtig. Pichu is een rasechte kloon. Maar in Melee had hij een belachelijk groot nadeel. Zijn elektrische aanvallen deden hem zelf schade. Wij stellen voor dit principe te schrappen en Pichu een karakter te maken dat sommige mensen tenminste nog willen spelen.

                                                                                Volt Tackle

Pichu is de enige Pokémon die Volt Tackle kan leren. Maar goed ook, want hij doet zichzelf ermee schade. Eerder pleitte we er nog voor dat dit geschrapt moest worden, maar voor zijn Final Smash maken we een uitzondering. In ruil hiervoor moet Volt Tackle dan wel stukken sterker zijn dan andere Final Smashes. Durf jij te gokken met jouw eigen leven?

                                                        Travis Touchdown

Een moordenaar met stijl, rechtstreeks uit het gestoorde brein van Suda51. Travis was de ster in twee No More Heroes games, welke lange tijd exclusief voor de Nintendo Wii verschenen. Hoewel het geen kassasuccessen waren, wisten de games hoge ogen te gooien bij een niche publiek.

We hoeven geen vreemde moves te bedenken voor Travis, alles wat Suda51 creëert is namelijk al vreemd genoeg. Met zijn bream sword kunnen we ongetwijfeld genoeg moves opzetten, om hem een volwaardig lid van de smash familie te maken.

                                                                            Power Up

Als Travis’ zwaard leeg is, moet hij deze opladen. Hiervoor dient hij deze op en neer te schudden in een manier die doet denken aan iets waar je volgens sommige doof of blind van zou worden. Met zijn hernieuwde beam sword is hij vervolgens tijdelijk een stuk sterker, tot de energie boost weg is.

 

                                                               En verder?

We sluiten het verhaal af niet met DLC, maar met een generaal verzoek. Als iemand die naar het eerste jaar van Brawl al ruim 3000 potjes op de teller had staan, kan ik met een gerust hart zeggen dat DLC een zegen in vermomming kan zijn.

Het toevoegen van nieuwe stages, items, assist trophies en Pokémon kunnen er voor zorgen dat gevechten boeiend blijven en kan de levensduur van de titel vele malen groter maken. Wij hopen dat Nintendo dit ook in ziet en hiermee aan de slag gaat. Dan smashen wij door tot de 3DS Rift en Wii U&Me er zijn.

0 reacties op "Wat we mogen verwachten van Super Smash na de release deel 5"