Dit tweede gebeurde recent, toen een developer van Destiny 2-ontwikkelaar Bungie middels een nu verwijderde Tweet kritiek had op Diablo 4. Specifiek had hij de pik op enemy scaling in het spel, wat hij beschreef als ''lui, negeert verschillende speelstijlen, ruïneert power trips en zuigt gewoon.'' Hij ging verder door te stellen dat hij niemand kent dit dit soort mechanics leuk vindt, maar als het wel zo was dat ze het fout hadden (wat in alle eerlijkheid klinkt alsof die erg salty is).
Enemy scaling is natuurlijk niets nieuws en de reden dat dit nu in het vizier komt, is omdat Diablo VI de best verkochte Blizzard-titel in de openingsperiode is en ook door de pers met de nodige lof wordt ontvangen. Wij gaven het bijvoorbeeld 95%. Voor menig fan van Blizzards titel voelt het dan ook als de woorden van iemand die jaloers is op dit succes. Zelfs Mike Ybarra, President van Blizzard, reageerde met ''lui, hé''
Op deze Tweet heeft de ontwikkelaar nog gereageerd, waarbij die zijn excuses gemaakt heeft. Niet voor zijn mening, maar wel voor de manier waarop die dit verwoord. Zijn account heeft die vervolgens op slot gezet, vermoedelijk vanwege de boze gamers die het bombardeerden. Helaas was dat te verwachten.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie