De afgelopen jaren liepen niet bepaald van een leijen dakje voor Electronic Arts. De SimCity release bracht een hoop server problemen met zich mee en was tegen de zin van gamers in verplicht online. Ook FIFA 14 viel niet overal goed in de smaak en de PS4-versie van PlayStation 4 zou naar verluid onspeelbaar zijn online.
Dit en andere euvels hebben ervoor gezorgd dat de uitgever al twee jaar op rij het-slechtste-bedrijf-van-Amerika-award won. Een twijfelachtige eer die een flinke dreun gaf aan Patrick Söderlund die aan het roer staat van EA Studios.
''Ik geloof geen moment dat we het slechtste bedrijf van Amerika zijn, maar ik geloof er wel in dat als zoiets gebeurd - het winnen van de award - je eens moet gaan zitten en denken: Waarom zeggen mensen deze dingen? Dat hebben we gedaan en toen beseften we ons dat we dingen deden die mensen niet leuk vonden.
We hebben gekeken naar iets simpels als het Online Pass. Mensen vertelden ons dat ze dat niets vinden. We hebben toen de voor- en nadelen afgewogen en het verwijderd. Deze beslissingen moeten gedreven worden door wat consumenten willen en zeggen en dat is waar we wellicht een beetje tekort geschoten zijn in het verleden.

Als we doorgaan met dergelijke dingen, dan kunnen we het vertrouwen en respect van de mensen winnen. We willen niet slecht zijn en hebben geen verlangen om als slechtste bedrijf van Amerika uit de bus te komen. In tegenstelling, we willen de beste worden.
Natuurlijk zullen we fouten maken, maar als we dat doen moeten we daar helder in zijn en toegeven dat het een fout was, en dat je de juiste stappen zet om die op te lossen. Geen enkel persoon of bedrijf kan alles perfect doen. Perfect bestaat niet,'' aldus Söderlund.





Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie