Toen hij dit op X kenbaar maakte, reageerde een medewerker van uitgever Poppy Works met een wel heel bijzondere anekdote. Naar eigen zeggen had het bedrijf dit exacte idee gepitched aan Epic Games toen de Switch bijna lanceerde, maar kregen ze een alles behalve positieve reactie. Niet enkel had men geen oren naar het idee, maar het noemde de game ''oud'' en ''het niet waard''. Een bijzonder vreemde uitspraak, die Poppy Works medeoprichter Wolfgang Wozniak beschrijft als onprofessioneel en de houding tegenover de Unreal games beledigend.
Nadat deze Tweet enig bekijks trok, mengde ook Stephen Kick zich in de discussie. Kick is de CEO van Nightdive Studios, die de twee remasters die in de inleiding werden genoemd heeft geproduceerd. Verder hebben ze ook de remake van de originele System Shock gemaakt en werken ze aan een remaster van de tweede. Ze hebben dus de nodige ervaring en prestige en hebben Epic's Tim Sweeney openbaar te kennen geven het project graag op zich te willen nemen. Of dat ook ergens toe leidt zal moeten blijken.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie