In de game neem je het op tegen vier andere spelers en moet jij het langst volhouden om te blijven dansen op maat van de muziek. Er zijn een flinke hoeveelheid liedjes die gedraaid kunnen worden. Per potje kan de gebruiker zichzelf bewapenen met diverse manieren om de tegenstander af te leiden. Door bijvoorbeeld een groot verblindend licht of een hele berg confetti die in beeld komt.
De keuze om het in Roblox te maken is niet eens zo vreemd. Roblox biedt ontwikkelaars een platform waarmee je jouw eigen games kunt maken en dat gaat best wel diep. Daarbij hoef jij je geen zorgen te maken over de beschikbaarheid op alle consoles, omdat Roblox op de Xbox en PlayStation beschikbaar is.
Kong Orange CEO, Esben Kjær Ravn, legt uit: "De volledige multiplayer in een game geïnspireerd door de Danse Macabre en die kleurrijke kunstgeschiedenis was voor ons een hand-in-hand ervaring."
"Als gameontwikkelaar voel ik me zeer succesvol en gelukkig dat ik een tweede deel in deze franchise heb kunnen maken. Het is een duidelijk bewijs van de pit en vasthoudendheid die in mijn ogen onder de motorkap van elke goede gamestudio schuilt, en nu kunnen we dat met de wereld delen."
De Deense ontwikkelaar Chop Chop Games heeft ook meegewerkt om de ritmeslag tot leven te brengen.
"Het was geweldig om aan Skullbeat te werken", zegt Dario Rahimic, CEO van Chop Chop Games. "Als groot fan van ritmegames heb ik altijd al een nieuwe draai aan het genre willen geven en ik denk dat Roblox daar een geweldige plek voor is. De Roblox-community staat open voor nieuwe dingen en heeft ons tijdens de alpha geweldige feedback gegeven en ons geholpen om het spel te verbeteren."