Als je de beta van Diablo 3 hebt gespeeld, zou je niet zeggen dat de game nog ver van zijn releasedate is. Nu wil game director Jay Wilson een paar kleine en grote veranderingen aanbrengen in de game waardoor de game vertraging op zal lopen.
De manier waarop het lijsten van items en character stats werkt wordt veranderd. Naast wijzigingen aan de interface, crafting en personalisatie systemen worden ook grotere aanpassingen aan de skill en rune systemen uitgevoerd. Hierdoor is de kans verdwenen dat Diablo 3 in de eerste helft van 2012 verschijnt.
Van de veranderingen die momenteel uitgevoerd worden ligt de nadruk op de character attributes: Defense, Attack en Precision worden weggehaald en de kern zal nu bestaan uit Strength, Dexterity, Intellect en Vitality. Het idee hierachter is om elke klasse een kern stat te geven en hierdoor het aantal item overlap the verminderen, meer diversiteit te brengen in de items en een beter en leuker item lijsting systeem te maken.
Verder nog is the Mystic, een crafting character, gedropt omdat het geen meerwaarde bracht aan de game. Ook zijn er items weggehaald zoals de Cauldron of Jordan, de Nephalem Cube en de Scroll of Identification. Characters zullen nu beginnen met een aangeboren skill voor het identificeren van items.
Dit zijn een paar van de grootste veranderingen die ervoor zorgen dat het ontwikkelingsteam nog veel werk heeft aan de game. Alles moet goed uitgebalanceerd worden voordat de game beschikbaar is.
"We willen dat Diablo 3 de beste game is dat er maar kan zijn bij de release en dat het in de jaren erna nog altijd een topper blijft", zegt Jay Wilson. "Het mag niet zomaar een game zijn, het moet een waardig vervolg zijn op Diablo 2".
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie