Als je zo zou denken, kan ik het je overigens niet kwalijk nemen. Games die je als dusdanig kunt omschrijven, zijn doorgaans gevuld met microtransacties, lootboxen en pay-to-win mechanics. Die vlieger gaat hier niet op. Alle spelers hebben vanaf het eerste moment toegang tot alle kaarten en er zijn geen andere restricties, zodat een gezond competitief speelveld kan ontstaan. ''Een Games as a Service in jouw eentje bouwen is niet voor hen zonder doorzettingsvermogen, maar ik wil de game opzetten op een manier waarbij het groeien met de community die het speelt. Het grootste probleem wat ik zie met competitieve games, vooral die gebaseerd op kaarten, is dat de meta stagneert zonder nieuwe content. Dit is de hoofdreden waarom ik er zeker van wilde zijn dat de game vanaf de grond af aan gebouwd was met dit in het achterhoofd,'' aldus JWaffgleGames oprichter Jeremy.

Free-to-play auto-battler Hellfire Tactics zal op 10 november arriveren op Steam. En als je bij die omschrijving al neigt naar afhaken, wil ik je aanmoedigen om door te lezen.
Laatste artikelen

Nieuws
MangoParty kondigt een sexy actietitel aan
door Sil Hendriks

Artikel
Top 5 van 2025: Natascha
door Natascha Huijs

Nieuws
NTRaholic komt ietsjes later
door Sil Hendriks

Nieuws
Een van de beste games van vorig jaar is nu flink afgeprijsd op GOG
door Sil Hendriks

Artikel
Top 5 van 2025: Peter
door Peter Beckers
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie