Met een release die nu gepland staat voor 10 februari, is het de hoogste tijd om de marketingmolen te laten draaien. En Warner Bros doet dit door een drie kwartier lange deep dive in de game, beginnende met de uitgebreide character creator voor jouw droomheks of -tovenaar.
Van daaruit krijgen we vooral gameplay te zien in de vorm van Zweinstein verkennen, waarbij je magie gebruikt om geheimen bloot te leggen. Iets waar, zo weten we van de films en boeken, de school geen gebrek aan heeft.
Wie met name die films kan dromen, zal waarschijnlijk niets te klagen hebben over de spelwereld die wordt aangeboden. Ruimtes zijn gevarieerd en ogen levendig dankzij de magische elementen in bekende architectuur. Bewegende zaken, en dan met name het gezicht van een jonge heks, ogen een tikje houterig, maar we hebben nog even te gaan voor het spel verschijnt, dus wie weet hoe dat nog verbeterd.
Daar je naar school gaat is het logisch dat je ook, nou ja, naar school gaat. Om het verhaal te vorderen moet je lessen bijwonen en ook sidequests vereisen dat je plaatsneemt in de schoolbanken of je kunnen laat zien gedurende praktijklessen. Daarbij horen ook de welbekende duels, welke je alleen of met een partner kunt doen.
Magie in Hogwarts Legacy is simpel zat in essentie. Je kunt geleerde spreuken onder de vier actieknopppen hangen en een tweede set onder de actieknoppen + rechtertrigger. In een gevechtssituatie heb je daardoor acht spreuken tot jouw beschikking, hetgeen meer dan voldoende is voor een leerling lijkt ons zo. Natuurlijk geldt hetzelfde voor jouw vijand en daarom moet je ook leren om spreuken te blokkeren of zelfs terug richting afzender te sturen. Dat is natuurlijk niet relevant als je tegen zoiets als een dementor vecht, maar we moeten nog zien hoe combat zich dan houdt.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie