De PlayStation 4 game Killzone: Shadow Fall is een van de paradepaardjes van de launch line-up. Elk beetje informatie dat losgepeuterd kan worden grijpt de media dan ook met liefde aan. Zo kwam OPM erachter dat in de game moeiteloos 24 vijanden tegelijk op het scherm kunnen zijn.
Deze informatie kwam boven in een interview van Official PlayStation Magazine met Killzone: Shadow Fall lead designer Eric Boltjes. Boltjes zelf is erg te spreken over de PS4 en dan vooral het feit dat ''er meer geheugen en grafische kracht op het scherm is.''
Eens hij op stoom kwam ging hij hier dieper op in. ''Voor mij als een game designer was hetgeen dat mij echt interesseerde meer gameplay-elementen op het scherm. Meer soorten vijanden tegelijk, meer soorten wapens, grotere omgevingen. Dat geeft me een hoop extra ingrediënten om mee te spelen. Voorheen waren we beperkt. Je kon zes of zeven ventjes op het scherm hebben, maximaal twee soorten, en in een specifieke afstandsmarge.''
Met Shadow Fall zou Boltjes dus niet tegen dit limiet aanlopen, maar natuurlijk is er ook een limiet aan wat de PS4 kan doen. Boltjes beaamde dit toen hem dit op de man af gevraagd werd. ''Ja, het is ongeveer 24, maar dat is enkel de vijandelijke AI. Er zijn andere soorten AI, vernietigbare objecten en dynamische objecten. Die hebben een veel hoger limiet, maar als ze AI hebben is het ongeveer 24.''
Verder werd uitgelegd dat dit limiet overschreden kan worden, maar dat er dan wel performance issues komen. Hierbij moeten we vooral denken aan een drop in de 60 FPS, wat vaak niet gelijk merkbaar zal zijn voor de meeste spelers.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie