Komt Electronic Arts met revolutionaire techniek voor moeilijkheidsgraden?

Electronic Arts heeft een patent aangevraagd voor de techniek Dynamic Difficulty Adjustment. Dit houdt in dat de moeilijkheidsgraad van een spel zichzelf aanpast aan de speler. Het zou ervoor moeten zorgen dat een spel nooit te makkelijk, maar zeker ook niet te moeilijk is. Gamers zouden hierdoor langer door een game geboeid moeten blijven, zo is de insteek.

Het zou dus zomaar kunnen zijn dat de tegenstander bij FIFA opeens beter gaat voetballen en de planten in Plants vs. Zombies plotsklaps opeens een stuk beter mikken. Aangezien het slechts om de aanvraag van een patent gaat, kan het nog wel even duren voordat we daadwerkelijk iets van deze techniek gaan zien. Dat een spel adaptieve opties gebruikt is overigens niet geheel onbekend, maar de vraag is of deze techniek daar de volgende stap in kan zetten.

Discord

Enquête
Veel
26%
Best veel
48%
Weinig
20%
Niets
7%
Totaal aantal stemmen: 46 | 0 reacties
Speel nu

Games Headliner