Hierbij denken we aan de sluiting van verschillende ontwikkelaars onder Bethesda's vlag eerder dit jaar en de verschillende ontslagrondes die ruim 2650 mensen hun baan kostten, welke duidelijk maken dat het Xbox-merk zeker niet zo goed loopt als men zou willen. Het feit dat ook Xbox Game Pass achterloopt op verwachting en men zich bij Microsoft noodgedwongen ziet om hun games naar concurrerende platformen te brengen, schetst eveneens geen goed beeld over deze tak van het bedrijf. Toch zou je dat niet zeggen als je het rapport leest:
''We brengen geweldige games naar meer mensen op meer devices,'' schrijft Nadella. ''Met onze overname van Activision Blizzard King, welke in oktober 2023 werd afgerond, hebben we honderden miljoenen spelers toegevoegd aan ons ecosysteem. We hebben nu twintig franchises die meer dan 1 miljard hebben opgebracht, van Candy Crush, Diablo en Halo tot Warcraft, The Elder Scrolls en Gears of War.
En met Xbox cloud gaming blijven we innoveren om spelers meer manieren te bieden om de games te ervaren waar ze van houden, waar, wanneer en hoe ze het willen. Tenslotte hebben we vier van onze meest geliefde games voor het eerst naar Nintendo Switch en Sony PlayStation gebracht, terwijl we onze content blijven uitbreiden naar nieuwe platformen.''
Wie het rapport volledig doorneemt, zal zien dat het vooral Microsofts cloud-diensten zijn die het grote geld binnenbrengen, met AI-technologie zoals Microsoft CoPilot die verantwoordelijk is voor een groot deel van de groei. Toch voelt het zuur dat een bedrijf dat hiermee nu meer dan 3 biljard waard is, zo makkelijk personeel laat gaan.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie