hotness 0

NieR: Automata krijgt review-bomb op Steam na superieure Xbox Game Pass-versie

Toen NieR: Automata verscheen, werd de game bejubeld door zowel pers als spelers. Maar niet overal was het feest en vreugde. Gamers op PC kregen immers te maken met een technische inferieure versie, welke modders moesten gaan oplappen.

Na meerdere jaren stilte gingen de spelers van die versie ervan uit dat dit was hoe het zou moeten zijn en was het gemor gaan liggen. Maar toen verscheen de game op Xbox Game Pass. Deze versie geeft niet enkel alle DLC van de Become As Gods Edition, maar verbeterd de game ook op technisch vlak. Zo worden abonnees van Microsofts dienst getrakteerd op HDR-ondersteuning, interface textures die middels upscaling in 4K worden weergegeven en borderless video setting. Met name dat laatste is een doorn in het oog van bestaande spelers, die al sinds launch kampen met het feit dat de game ongeacht je settings opstart in 4:3.

Dankzij de magie van het internet hebben gamers vandaag de dag een hele hoop mogelijkheden om hun onvrede over iets te uiten. Maar als het een game op Steam betreft, kun je erop tellen dat men gaat voor de review-bomb. En jawel, dat gebeurde ook bij NieR: Automata. Sinds de launch van de Game Pass-versie hebben honderden negatieve reviews de Steam-pagina overspoeld, waarbij vrijwel universeel geklaagd wordt over het feit dat de verbeteringen niet naar de Steam-versie zijn gebracht.  Alleen vandaag al staan er op het moment van schrijven 252 negatieve reviews. PlatinumGames en Square Enix hebben desondanks vooralsnog niet gereageerd, waardoor het onwaarschijnlijk lijkt dat men werkt om deze verbeteringen ook naar Valve's platform te brengen.

0 reacties op "NieR: Automata krijgt review-bomb op Steam na superieure Xbox Game Pass-versie"