GameQuarter
Inloggen
GameQuarter logo
  • Content

    Nieuws

    Gaming nieuws en updates

    Reviews

    Game beoordelingen

    Previews

    Vooruitblik op nieuwe games

    Artikels

    Columns, lijstjes en andere

    Giveaways

    Win gratis games en prijzen

  • Community & Media

    GameQuarter Podcast

    Onze wekelijkse podcast

    Gamebar Podcast

    Podcast van onze Gamebar-vrienden

  • Over Ons

    Over Ons

    Wie we zijn en wat we doen

    Auteurs

    Ontmoet onze schrijvers

    Werken Bij

    Word onderdeel van het team

    Contact

    Contacteer ons team

GameQuarter.be - Gaming Nieuws, Reviews & Previews

Het Nederlandse gaming platform voor het laatste nieuws, uitgebreide reviews en exclusieve previews van je favoriete games.

Volg ons:

Discord

Chat met de community

  1. Home
  2. Nieuws
Nieuws

Rockstar Games en Sony brengen gezamenlijk statement over GTA 6

Voor wat het waard is

Rockstar Games en Sony brengen gezamenlijk statement over GTA 6
Door Stefan van den Broek
25/6/2026ongeveer 1 uur geleden
25

Sony en Rockstar Games hebben een gezamenlijke post uitgebracht op de PlayStation Blog. In deze post valt te lezen dat GTA VI het beste te spelen is op de PlayStation 5. In de post zien we onder andere het volgende statement: “Sinds Grand Theft Auto voor het eerst verscheen op de originele PlayStation in 1997, heeft het generaties gedefinieerd”.

Je hoeft ons niet te plunderen voor een exemplaar van Assassin's Creed: Black Flag Resynced
GIVEAWAYNog 13 dagen

Je hoeft ons niet te plunderen voor een exemplaar van Assassin's Creed: Black Flag Resynced

Daar het een remake is van een van meest geliefde delen in de serie, kijken veel spelers uit naar As...

Doe mee en WIN

In de post laten de bedrijven weten dat Sony Interactive Entertainment nauw heeft samengewerkt met Rockstar Games aan GTA VI. Daardoor zou je de beste beleving hebben op de PlayStation 5. Daarbij zou het spel gebruikmaken van de unieke mogelijkheden van de console.

Eigenlijk gaat het vooral om de DualSense Controller, want dat is waar het verschil zou zitten. Door de haptische feedback kunnen spelers reageren op de gebeurtenissen in de wereld. Ook de adaptive triggers spelen een rol bij de beleving, net zoals de ingebouwde speaker. De game zou je door deze speaker zou worden gebruikt om je nog sterker onder te dompelen in het verhaal.

Ook op het gebied van audio wordt in de post geclaimd dat men een stap verder kan gaan dankzij Tempest 3D AudioTech. Alle geluiden in Leonida worden daardoor nauwkeuriger richting jouw oren gestuurd. Als laatste wordt de SSD van de PS5 genoemd. Deze zorgt voor vrijwel directe laadtijden in de open wereld.

De pre-orders voor Grand Theft Auto VI kunnen inmiddels geplaatst worden.

Auteur

Stefan van den Broek avatar
Stefan van den Broek

Eindredacteur

Delen

Laatste artikelen

STAR WARS: Galactic Racer
Nieuws0 uur geleden

Bekijk hier nieuwe beelden van STAR WARS: Galactic Racer

door Peter Beckers

ULTIMATE_EDITION_WEAPON_VARIANTS_01
Nieuws1 uur geleden

Deze gameplay-veranderingen lijken in GTA 6 te zitten

door Stefan van den Broek

Ecco The Dolphin
Nieuws12 uur geleden

Speel de eerste vijf minuten van Ecco the Dolphin

door Peter Beckers

ULTIMATE_EDITION_SQUALO_01
Nieuws13 uur geleden

Het prijskaartje van Grand Theft Auto VI is bekend

door Stefan van den Broek

Halo: Campaign Evolved
Nieuws13 uur geleden

Dit zijn de systeemeisen voor Halo: Campaign Evolved

door Stefan van den Broek

Bekijk alle artikelen →
Google

Maak van GameQuarter jouw voorkeursbron op Google

Stel GameQuarter in als je voorkeursbron en mis nooit meer het laatste gaming nieuws wanneer je zoekt op Google.

Voeg GameQuarter toe als voorkeursbron

Reacties (0)

Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers

Plaats een reactie

Reacties laden...

Partners & Links

GameQuarter PodcastGamebar PodcastDiscord Server

Ontwikkeld door

Creative Crowd logoCreative Crowd
Privacyverklaring•Gebruiksvoorwaarden

© 2026 GameQuarter.be. Alle rechten voorbehouden.

GameQuarter Discord

Stefan Vonhosen
Stefan Vonhosen Tussen de 80 en 90 kWh verbruiken ze dan samen in een maand
Stefan Vonhosen
Stefan Vonhosen En beneden staat hij alleen uit als we op bed liggen
Patrick
Patrick Jep
Goblin
Goblin zal bij ons wel wat meer misbruikt worden maar ook wel paar maar zijn 2 buiten u…
Stefan Vonhosen
Stefan Vonhosen Ik heb ook 2 buiten units
Doe mee op Discord