Onder de slachtoffers valt veel personeel dat werkte binnen het team achter Destiny. Daar blijft het echter niet bij, want ook medewerkers die hebben gewerkt aan Marathon moeten voor hun baan vrezen, daarnaast vallen er slachtoffers onder de ondersteunende afdelingen binnen Sony, die gelieerd zijn aan Bungie.
De ontslagronde treft daarnaast ook medewerkers van het Marathon-team en diverse ondersteunende afdelingen binnen Sony die betrokken zijn bij de activiteiten van Bungie. Werknemers die worden getroffen door de maatregel zijn donderdag geïnformeerd.
Sony laat weten de getroffen werknemers de komende periode te ondersteunen en te begeleiden. Herplaatsing binnen Sony Interactive Entertainment is daarbij voor sommige personeelsleden een optie. Tevens zal er gekeken worden naar het plaatsen van werknemers bij andere studio’s. Hulst grijpt de gelegenheid aan om de werknemers te bedanken voor hun bijdrage aan Bungie en Sony. Ook roept hij achterblijvende collega's op elkaar te steunen tijdens de overgangsperiode.
Volgens Hulst gingen er maanden aan overleg vooraf aan dit besluit.







Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie