In Squad, de 50v50 FPS van Offworld Industries, werd dit lang niet altijd gereflecteerd. Een goede speler kon de match volledig domineren, hetgeen blijkbaar niet in goede aarde viel bij de developer. Met update 6.0 hebben ze daarom drastische veranderingen doorgevoerd:
- Supression fire is volledig op de schop gegaan. Spelers die onder vuur liggen zullen nu hun zicht merkbaar belemmerd krijgen, waardoor ze niet makkelijk kunnen mikken om terug te vuren en samen moeten werken om een betere positie te vinden
- Picture-in-picture is toegevoegd aan scopes, zodat je enkel het stuk wat je door de lens ziet wordt ingezoomd
- Geweren zijn aangepast zodat het niet meer zo makkelijk is voor één persoon om de boel te domineren. Samenspel wordt hierdoor geforceerd.
- Spelers in een slechte positie ten opzichte van de tegenstander hebben meer kans om gewond te raken in plaats van gedood, zodat ze zich ook kunnen verdedigen als ze onder aanval komen te liggen.
De impact van deze veranderingen zijn natuurlijk moeilijk in te schatten als je ze leest, maar kijkende naar de reacties op Steam zijn ze behoorlijk drastisch. In de reviews, die Erg Positief waren, zijn op dit moment zoveel mensen hun onvrede kenbaar aan het maken over de update, dat de recente score naar een Verdeeld is gezakt.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie