Wat dit is, is een 5vs1-ervaring waarin vijf spelers proberen om te stelen van de andere speler, die regeert als een soort machtige god. Deze speler wordt gesymboliseerd door een paar enorme handen, welke projectielen kunnen schieten, vallen kunnen leggen en robots kunnen oproepen om de vijand te hinderen. Hij heeft bovendien toegang tot een kaart die het volledige speelveld laat zien.

Sneaky Sneaky Sneaky
Hoe gaan de andere spelers een kans maken tegen zo’n enorm krachtig wezen? Door heel stilletjes te zijn. De vijf infiltrators dragen een speciaal pak, dat feller gaat schijnen eens je sneller te werk gaat. Idealiter sluipen spelers daarom beetje bij beetje richting het doel dat ze moeten stelen, waarbij ze enkel in noodgevallen in de aanval gaan. Hierdoor blijft het pak zwart en zijn ze niet zichtbaar op de kaart.
In mijn demo-sessie speelde ik een-op-een tegen de developer die op gamescom was, daar het een ongepland bezoek was en er geen andere bezoekers aanwezig waren. In de rol van de infiltrator was ik er in geslaagd ongezien de schat te stelen en terug te komen naar mijn ontsnappingsportaal, maar daar in wegkomen was teveel gevraagd. Infiltrators moeten namelijk samenwerken en met hoe minder mensen je zo’n actie doet, hoe langer het duurt. Mijn portaal activeren was daardoor mijn doodsteek, maar bewijst dus wel dat het mogelijk is om de almachtige handen te slim af te zijn, al is het duidelijk dat goed coördineren met je team een must is. Hoe leuk en gebalanceerd het dan is, is echter iets waar ik gezien de omstandigheden nog geen uitspraken over durf te doen.
Verwachting:
Het concept van AAA is er een die je pas echt kunt testen met een hoop speelsessies en een volle lobby. Bij het gebrek eraan kan ik enkel zeggen dat ik het idee kan waarderen, maar dat ik nog niet overtuigd ben van het potentieel.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie