Dit laatste is het scenario waar je je in bevindt in Camp Chaos, een van de vele games die ik mocht spelen op gamescom. De Steam-pagina is nog niet live, noch zijn er assets beschikbaar gesteld, dus screenshots kan ik er helaas niet van delen, maar wel mijn impressie.
Klinkt bekend
De gameplay van deze game is tweeledig. Overdag stuur je jouw kampeerders erop uit om dingen als hout te verzamelen ter voorbereiding op de nacht. Hiermee bouw je torens en muren vanuit vogelvluchtperspectief, waarmee je je kunt verdedigen als de zon ondergaat. Elk verdedigingsmechanisme heeft een zeker aantal kampeerders nodig om te functioneren en daardoor is het enorm belangrijk dat je er zo veel mogelijk in leven houdt. Dat was voor mij echter best wel lastig.
De game was in een behoorlijke vroege staat, hetgeen waarschijnlijk ook de reden is dat er nog geen storepage is. En dat was te merken. Basale functies, zoals het verplaatsen van gebouwen en draaien van de camera ontbraken. Ook de zoom-functie had nog verbetering nodig, daar het maar twee standen had: mierenkolonie en luizencontrole. Het speelt niet fijn en door hoe ruw de game oogde, was dat tweede ook niet aangenaam voor de ogen. Na een paar nachten had ik het daarom wel gezien.
Verwachting:
Er valt maar weinig te zeggen over Camp Chaos, want in mijn demosessie was er maar weinig te zien. Het is een redelijk standaard tower defense-titel met wat survival-elementen, maar het heeft nog een hele hoop werk nodig voor ik überhaupt kan zeggen of het ook een goede is.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie