Dragon Ball; het is een serie waar generaties mee opgegroeid zijn en waar zelfs de meeste volwassen mannen nog altijd een zwak voor hebben. Bandai Namco, als de houder van de videogame-licentie, weet dit en zorgt dat er nooit teveel tijd zit tussen de releases. Daarom krijgen we dit najaar Dragon Ball: Sparking! Zero.
Op gamescom mocht ik tijdens een Bandai Namco-evenement aan de slag met een aantal demopods, waarop onder andere een demo van deze fighter draaide. Al is het een demo noemen allicht het tekort doen. De immens grote lijst van vechters leek reeds volledig geïntegreerd te zijn, waardoor ik meerdere potjes kon spelen met hele verschillende karakters.
Disclaimer
Laat me vooropstellen dat een paar potjes prima zijn op een generale indruk op te doen, maar niet voldoende om echt diep in de mechanics te duiken zoals fans van fighting games vaak graag zien. Wat we vandaag gaan doen is echt kijken naar hoe de game voelt en speelt vanuit een casual oogpunt voor iemand als ik, die af en toe eens een fighter oppakt. De uitgebreide analyse van de technische aspecten, laat ik over aan wie zich over een paar weken opwerpt voor de review.
Met dit in het achterhoofd durf ik te stellen dat voor fans van Dragon Ball of zelfs voor iemand met wat nostalgische gevoelens, Sparking! Zero een genot is om te zien en spelen. Matches zijn razendsnel en de controls makkelijk op te pikken. Je kamehameha’s, special beam cannons en galick guns vuur je af door een balk in te zetten die je oplaadt middels het kenmerkende geschreeuw van de anime en je hoeft je vingers niet te breken om indrukwekkende combo’s uit je mouw te schudden. Één aanvalsknop volstaat. Sparking! Zero is prima in staat om zelf voor spektakel te zorgen met cool camerawerk en heeft enkel jouw input nodig in de zin dat het moet weten wat voor moois het op het scherm moet toveren. Enkel vliegen voelde voor mij persoonlijk wat matig, maar misschien is het net als in de serie een kwestie van gewenning.
Ander publiek
Dat gezegd hebbende, is Sparking! Zero ook veel meer bedoeld voor spelers die Kakaroth of de oude Budokai Tenkaichi-titels een warm hart toedragen (waar Sparking! Zero een nieuw deel van is, al zou je dat niet zeggen gezien de naam). Wie een echte fighter zoekt zoals FighterZ dat nu is, adviseer ik bij de game van Arc te blijven hangen. Na een half uur Sparking! Zero gespeeld te hebben, heb ik het gevoel dat die game zich veel beter leent voor spannende matches op hoog niveau, terwijl deze leuker is voor gamen met de bro’s.
Verwachting:
Een prima Dragon Ball-titel voor een avond met vrienden, net zoals de Budokai Tenkaichi-titels van vroeger. Dat is wat Sparking! Zero lijkt te gaan worden. En dat is prima, want FighterZ kan nog wel even mee op het eSports-circuit.
0 reacties op "Dragon Ball: Sparking! Zero"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier