hotness 23
capsule_616x353
Preview

Go Home Annie

Secure, Contain, Protect

Gepost door

Secure, Contain, Protect. De befaamde woorden van het SCP-universum. In deze game speel je een tester van deze uit de klauwen gelopen stichting. Deze fictieve organisatie bewaart allemaal bovennatuurlijke monsters en afwijkingen van de realiteit en documenteert vrij nauwkeurig wat ze doen. In Go Home Annie speel je iemand op het allerlaagste niveau: de tester.

De sfeer zit er meteen goed in. Je rijdt met jouw auto naar een huis, parkeert de auto en stapt uit. Het weer is, zoals dat in een horror hoort, grimmig. Regen... onweer, het raakt alle clichés die je hebt. Je staat voor een huis en weet meteen wat je moet doen. Je belt aan, maar er is niemand die reageert, dus ga je kijken of er een alternatieve route is. Die lijk je gauw te vinden. Een luik kan met een breekijzer worden geopend, maar dan moet je wel zo'n ding hebben. Gelukkig is er in de tuin een emmer vol gereedschap. Als je deze omkeert krijg je een hobbymes. Wanneer je terugloopt naar de voordeur ligt daar een pakje, die je met het hobbymes kan openen en daarin zit een camera. In de camera zit een tape met een korte video, waarin je ziet dat er een hond door de tuin loopt. Vlak voordat het afloopt lijkt de drager van de camera een breekijzer te pakken, terwijl hij naar de hond loopt. Je zet de camera aan en loopt naar de plek waar de hond is gefilmd en verrek zeg, daar is de hond, op de camera. Als je genoeg inzoomt op de hond, verandert het beeld in een jump scare en zie je alleen nog half weggerot vlees liggen, gespietst door een koevoet, precies wat je nodig hebt. Je pakt het op en kan het raam ermee open breken.

Volgende keer geen burritos meer

Eenmaal in het huis ga je met camera bepaalde zaken af. Er is een ventilator met een videotape erin, die uitlegt waar je de volgende clou kan vinden. Hoe de game met de camera omgaat is vrij netjes. Zo is er een moment er niets te zien is aan een muur, behalve een Rooms-Katholiek kruis, maar de camera laat op die plek een deur zien. Hoe dichter je bij de deur komt, hoe meer verstoring er op het scherm te zien is. Op deze manier weet de game de spanning goed vast te houden. Alleen al tijdens de demo gebeuren er zat gekke dingen om de aandacht vast te houden.

Overal in het huis zijn objecten te zien die uit het SCP-universum komen. Ze zijn goed te herkennen doordat het nummer van de SCP erbij staat. Dit maakt het voor de liefhebber van SCP zeker een leuke game die het proberen waard is. Hou jij van survival horror en heb je nooit van SCP gehoord? Het is misschien geen gek idee om eens een keer je erin te verdiepen voordat je deze game gaat spelen, want er wordt een hele hoop meer duidelijk als je op de hoogte bent wat er met SCP bedoeld wordt. Ben je op de hoogte van het reilen en zeilen van SCP, denk ik dat je gaat genieten van deze demo.

Een release datum voor de game is nog niet bekend.

0 reacties op "Go Home Annie"