Als een geboren en getogen Nederlander, heb ik ergens diep van binnen iets van nationale trots verborgen zitten. Elk jaar ga ik op gamescom even langs bij het Nederlands paviljoen om te zien waar de kaaskoppen mee bezig zijn en doorgaans spot ik wel een titel of twee die mij interessant lijken. Dit jaar was het Nomori die mijn aandacht trok.
De reden hiervoor is simpel en heeft ironisch genoeg niets te maken met Nederland. Deze physics based puzzle game haalt namelijk heel veel mosterd bij Japan en zoals onze lezers ongetwijfeld weten, ben ik een gigantische weeb.
Isekaiād
Het verhaal is als volgt: jouw karakter wordt naar een andere wereld gezogen en moet nu haar weg erin vinden. Dat is echter een hele kluif, want in tegenstelling tot op onze blauwe knikker, heb je hier geen paden of borden om te volgen. Vliegende eilanden vullen je zicht en op elk van die stukken rots vind je een puzzel om op te lossen.
Het doel van deze puzzel is om een gigantische vierkante blob naar een lantaarn te brengen. Deze absorbeert hem en dan opent de deur naar het volgende level. Je kunt ze echter niet exact optillen. In plaats daarvan heb je deuren die je perspectief laten veranderen eens je er doorheen loopt en daarmee ook de zwaartekracht. Zo kun je lopen op wat ooit de muur was en ook de blob meeslepen naar een andere locatie, waar die zwaartekracht zijn werk doet. Het is allemaal wat simpel, maar ik zat nog in de eerste wereld van het spel, dus wat dat betreft voelde de balans prima met het oog op de speler acclimatiseren aan de mechanics.
Hulp gezocht
Hoewel in mijn demosessie weinig werd getoond op het gebied van verhaal, werd me wel verteld dat dit een cruciaal onderdeel is. Schrijvers van het uiterst positief ontvangen Sable zijn ervoor bijgeschakeld, dus dat belooft wat.
Waar ze echter geen hulp bij nodig hebben, zijn de levels zelf. Hoewel niet relevant voor deze preview, vond ik de anekdote over hoe ze levels ontwerpen namelijk te leuk om niet te delen. Het team maakt deze namelijk niet in-engine, noch grijpen ze terug naar pen en papier. In plaats daarvan duiken ze in Minecraft Creative Mode, waar ze gezamenlijk in een uurtje of vier een level optuigen voor ze hem in de game namaken.
Verwachting:
Een charmante physics based puzzle game die de potentie heeft. Dat is Nomori in een notendop. Het is echter moeilijk te zeggen hoe lang de mechanics leuk blijven zonder de complexere levels te hebben gezien.
0 reacties op "Nomori"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier