Kikkers kunnen ver springen. Samen met hun lange tong en kenmerkende geluid, is dat wat kikkers herkenbaar maakt. Dus waarom een kikker ooit op een skateboard zou klimmen voor meer air time, gaat mijn pet te boven. Dat is echter de opzet van Seafrog.
Dit gezegd hebbende, is het misschien een game waar je niet teveel over na moet denken. De opzet is immers dat je op een schip zit, waaruit je moet zien te ontsnappen. Niet door simpelweg te zoeken naar een uitgang, maar door puzzels op te lossen die deuren openen.

GLaDOS?
Deze puzzels vind je in afgesloten kamers alsof je zit opgesloten in Aperture. Echter draait het hier niet om portals, maar om physics based puzzels die een focus hebben op momentum. Op eerdergenoemd skateboard moet je de lay-out van de kamer gebruiken om jezelf naar dingen als hendels en computers te brengen, opdat je weer een kamer verder kunt komen.
Deze kamers zijn nogal leeg. Logisch gezien de opzet en niet vreemd in een setting als deze, maar het maakt het geheel ook nogal saai. In tegenstelling tot de game van Valve waar ik zojuist naar refereerde, is dit een game met een 2D pixelated artstyle, die daardoor sowieso al wat beperkingen heeft, zowel qua visuals als qua wat er op het gebied van gameplay gedaan wordt. Het gevolg is dat de demo mij geen enkel front wist te overtuigen.
Verwachting:
Na Seafrog gespeeld te hebben, zie ik mijzelf het niet snel meer oppikken. De gameplay wist me niet te grijpen en als ik echt zin heb in physics based-puzzels, is de markt dermate verzadigd dat betere alternatieven voor het grijpen liggen.
0 reacties op "Seafrog"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier