hotness 25
Second Stone: The Legend of the Hidden World Cover
Preview

Second Stone: The Legend of the Hidden World

Iets wat niet verborgen mag blijven

Gepost door

Als het op games aankomt, is er helaas niet zoiets als een formule voor succes. Er zijn geweldige games die om een verscheidenheid aan redenen amper iemand kent en er zijn verschrikkelijk matige games die door geluk enorm veel succes hebben behaald. Second Stone: The Legend of the Hidden World bijvoorbeeld, oogt heel veelbelovend, maar je hoorde er niemand over toen die vorig jaar onthuld werd.

Met die wetenschap vraag je je misschien af wat Second Stone nou precies is. Het is een action-RPG in een fantasy setting, die voor combat een theelepel mosterd haalt bij FromSoft, maar dit combineert met een complex magiesysteem om het een eigen smoel te geven. Een spectaculaire smoel, eens je snapt hoe ermee te stoeien.

Who am I?

Normaliter zou ik hier beginnen met een korte samenvatting van het verhaal, dan wel de verhalende gebeurtenissen die ik heb mogen zien. Dit heb ik niet voor Second Stone. Op een kleine cutscene die ik zonder context niet kon volgen na, was de hele game een aaneenschakeling van gameplay-segmenten zoals we ze niet vaak meer zien. In de comments van de ene trailer die van dit spel online staat, wordt daardoor vaak de vergelijking gemaakt met het PS2-tijdperk en titels als Jak & Daxter. En de gelijkenissen kan ik, althans op de oppervlakte, zeker zien. Echter houdt het geen stand meer eens je zelf gaat spelen.

In Second Stone ren je als een jonge knul met een zwaard rond door een fantasy-wereld die is gevuld met monsters. De formule van zwaard plus monsters is er een die geen uitleg behoeft en dus ben je al snel jouw scherpe stuk ijzer in vlezige slachtoffers aan het parkeren. Hierbij valt op dat het een Soulslike-light gevoel geeft, met heft in het wapen en in plaats van de traditionele actieknoppen om mee aan te vallen, gebruik je de rechtertrigger en -bumper. Enkel je zwaard gebruiken is de game echter verkeerd spelen.

Second Stone: The Legend of the Hidden World Preview-1

Hocus pocus

Magie speelt een hele belangrijke rol in deze titel. Vijanden laten stenen vallen met daarin magische energie van verschillende elementen en jij als speler kunt deze gebruiken om bijvoorbeeld jouw wapen te versterken. Je kunt ook stenen van hetzelfde element samenvoegen om een sterkere variant te maken of elementen combineren met destructieve resultaten. Met name die laatste is belangrijk.

Om mij mijn eigen mening te laten vormen, liet de ontwikkelaar mij tijdens mijn speelsessie van een half uur grotendeels met rust. Het was pas eens ik in een shadow world terechtkwam, waarbij de normale wereld een donkere schijn krijgt en krachtige vijanden je kunnen omleggen met één aanval, dat hij me kwam assisteren. Ik merkte hierbij op hoe insignificant magie voelde, daar mijn zwaard met magische updates net zoveel schade deed als de meeste spreuken. Toen liet hij me zien dat je bijvoorbeeld wind en vuur kunt mengen voor een imposante vuurtornado die vijanden in no-time frituurde. Het zag er geweldig uit en ik had er graag meer mee willen stoeien, maar helaas kwam toen mijn tijd aan zijn eind. En daar een release date of zelfs window nog niet beschikbaar is, heb ik zelfs niets om naar uit te kijken.

Verwachting:

Het is te hopen dat marketing rondom Second Stone toeneemt eens men een release date heeft vastgezet. Want hoewel ik nog niets over het verhaal kan vertellen, kan ik met zekerheid zeggen dat de gameplay iets is wat je niet wil missen als je van fantasy RPG’s houdt.

0 reacties op "Second Stone: The Legend of the Hidden World"