hotness 36
Harem of Monster Girls in Another World Cover

Harem of Monster Girls in Another World

Niet echt een hoogvlieger

Wie een beetje bezig is met anime, zal weten dat het isekai-genre er niet uit weg te denken is. That Time I Reincarnated As a Slime, So I’m A Spider, So What?, She Professed Herself a Pupil of the Wise Man en Re: Zero zijn hiervan slechts enkele voorbeelden. Ook in videogames is het een scenario wat we steeds vaker terug zien, onder andere in Harem of Monster Girls in Another World.

Met een naam als deze, kan er geen twijfel over bestaan met wat voor soort game we te maken hebben. De ene game voor volwassenen is echter de andere niet. Er zijn titels als Muv-Luv en Evenicle 2, waarin de seks ten behoeve van het verhaal wordt gebruikt en er zijn titels als Nightmare x Onmyoji, waarin het verhaal draait om de seks. De titels van Playmeow vielen doorgaans ergens in het midden, maar met deze release neigen ze een stuk meer één kant op.

Harem of Monster Girls in Another World Review-1

Duh

Die kant is, spijtig genoeg, die van een overvloed aan seks. De hoofdpersoon in dit verhaal wordt in zijn slaap naar een andere wereld gehaald, waarin hij oog in oog komt met een nogal arrogante godin die hem dwingt af te reizen naar een andere wereld. Zoals we wel vaker hebben gezien, krijgt die een unieke skill mee ter compensatie voor het ongemak, maar in haar onoplettendheid, zet ze haar eigen krachten ook in het lijstje waar hij uit mag kiezen. Drie keer raden wat jij pakt!

Deze expositie is de grootste lap seksvrije tekst die je in het gehele avontuur zult vinden. Ik heb het spel in 83 minuten tijd uitgespeeld en heb in die tijd maar liefst vijftien H-scenes voorgeschoteld gekregen. Gezien de lengte van zo’n scene, zit er feitelijk een á anderhalve minuut tussen de ene en de andere. Dat is zelfs voor een nukige een absurd ratio tussen story en ‘’plot’’.

Harem of Monster Girls in Another World Review-2

Wat jij wilt

Zoals je je kunt voorstellen, zijn dergelijke korte adempauzes niet voldoende om echt iets aan world building of character development te doen. Zij die dus meer inhoud willen van hun volwassen vermaak, zullen niet verzadigd worden door wat deze game te bieden heeft. Anderzijds; zij die een power-fantasy gedreven seksfest willen, waarvan er ongetwijfeld een hoop zijn, zullen hun wel hun ei kwijt kunnen. Al is de prijs van € 5,69 nog steeds wel wat hoog voor de lengte van de game. Bovendien hoef je voor die prijs ook weinig te verwachten op het gebied van voice acting en krijg je art die nou niet heel erg in het oog springt. Het niet slecht, maar ook niets om over naar huis te schrijven.

Ondanks hun budgetprijzen, hebben de titels van Playmeow me meer dan eens positief verrast. Harem of Monster Girls in Another World doet dat niet. Voor wie echter een game met een hoog seks gehalte zoekt of houdt van een goede power trip, is het een adequate titel. Niet geweldig, gezien de art slechts acceptabel is en de voice acting niet bestaand, maar adequaat om net een voldoende te scoren.