hotness 21
Lorena and the Land of Ruins Cover

Lorena and the Land of Ruins

Wat had ik ook alweer gespeeld?

Op 25 april 2023 verscheen een melding op de website van uitgever NekoNyan. Een game die ze een maand later uit zouden geven, genaamd Lorena and the Land of Ruins, zou op het laatste moment een verandering moeten ondergaan. De volwassen content zou volledig komen te vervallen en ook niet via een patch worden aangeboden. Maar heeft de game ook zonder dat bestaansrecht in het overvolle land van de shooters?

Na het spel voltooid te hebben, kan ik zeggen dat ik op geen enkel moment het gevoel heb gehad dat ik iets gemist heb. NekoNyan gaf zelf al te kennen dat de erotische inhoud van de game minimaal was en het eruit verwijderen een verwaarloosbare impact had. Ik geloof het direct. Vermoedelijk had Lorena naakt rondgerend als ze voldoende schade had opgelopen, daar haar kledij nog altijd wel beschadigd raakt als dat gebeurt.

Lorena and the Land of Ruins Review-1

But why?

De reden waarom Lorena haar leven en kleren riskeert, is omdat ze een goede grote zus is. Wanneer haar jongere zus wordt gediagnostiseerd met een zeldzame ziekte, vraagt ze de dokter om haar te genezen. Hij geeft te kennen dat dit niet onmogelijk is, maar dat het benodigde medicijn zeldzaam is en daarom een fortuin kost. Dat is reden genoeg voor onze jonge vrouw om zich te bewapenen en op schatten te gaan jagen in de ruïnes die in het land liggen.

Deze ruïnes vertellen al snel een verhaal van een post-apocalyptische, alternatieve versie van de aarde. De mensheid zoals wij het kennen is al duizend jaar verdwenen en nu wordt het land bevolkt door mensen die magie gebruiken, katwezens, goblins, orcs en meer. De technologie die wij hebben achtergelaten is echter nog altijd waardevol voor studiedoeleinden, waardoor het boven water halen een vak op zich is.

Lorena and the Land of Ruins Review-2

Voorbij geschoten

Een shooter is doorgaans niet het genre wat men kiest voor een diepgaand verhaal en dit is niet anders in Lorena and the Land of Ruins. Er is wel een vertelsel, maar dat is meer een excuus om je van locatie naar locatie te sturen om ruïnes te verkennen en vijanden neer te schieten met magisch beladen wapens.

Van dit schieten hoef je niet al te veel te verwachten, al is het maar vanwege de bizarre besturing met een gamepad. Richten doe je met RB, terwijl je schiet met X. LT, normaliter voorbehouden voor richten, is voor sprinten en een wapen wisselen doe je door te drukken op de rechtertrigger. Het voelt allemaal log en onnatuurlijk en zorgde ervoor dat ik nooit echt lekker run and gun kon doen. Moeilijk werd het echter niet. Op de reguliere moeilijkheidsgraad is de game lachwekkend simpel en kon ik hele levels voltooien door de sniper rifle te no scopen. Dit is in de meeste gevallen een instakill en anders zijn twee schoten voldoende om er een eind aan te maken. Hierdoor hoefde ik enkel bij boss fights te denken aan de unieke mechanics, zoals het reflecteren van projectielen, en kon ik de gehele game, inclusief post-game binnen drie uur voltooien.

Lorena and the Land of Ruins Review-3

Meh

Is dit kort voor een game die $15 (en dus waarschijnlijk € 14,99) zal gaan kosten? Absoluut. Zelfs als je alle achievements wil gaan halen, verwacht ik dat je snel zat klaar zult zijn. Er zijn games die daarmee weg komen, denk aan Bright Memory: Infinite, maar ondanks de best aangename graphics springt het spel ook daarmee niet in het oog. Zelfs al had de originele 18+ content erin gezeten, dan had dit waarschijnlijk geen enkel verschil gemaakt. De game in zijn geheel is gewoon te mediocre om dat een beslissende factor te laten zijn. Niet slecht, maar ook iets wat je niet snel aan een ander zal aanbevelen.

Lorena and the Land of Ruins is een dertien in een dozijn third-person shooter met een anime-sausje. Dit betekent dat het niets heel slecht doet, al is het wel aan de korte kant, maar ook niets heel goed. Het is een titel die je prima om kunt pakken om je mee te vermaken, maar niet een waar je naar uitkijkt om mee verder te gaan. Daarmee is het een spel dat waarschijnlijk snel in de vergetelheid zal raken.