hotness 0
ppgp2

PAW Patrol: Grand Prix

Praten over puppies

Al jarenlang weten de pups uit PAW Patrol de kinderharten te stelen. De helden zijn ook bij ons thuis enorm populair. Niet alleen worden de films regelmatig afgespeeld, maar ook speelgoed en spelletjes zoals kwartet zijn in overvloed in het PAW Patrol-thema aanwezig. Daarnaast speelt mijn dochtertje graag de PAW Patrol-games op de PlayStation of Nintendo Switch. Dit keer mocht ik de kleine meid verblijden met een exemplaar van PAW Patrol: Grand Prix.

Zoals de naam al doet vermoeden, mag je in deze titel de pups over het circuit laten scheuren in diverse voertuigen. De setting doet net als menig andere titel in het party race genre enorm denken aan Mario Kart. Zo heb je bijvoorbeeld net als in Mario Kart diverse items die je op de route vindt om je tegenstanders mee te irriteren en zo de leiding in de race over te nemen. Deze komen in de vorm van het PAW Patrol-logo.

In PAW Patrol: Grand Prix heb je de beschikking over bijna alle bekende pups. Liberty bekend uit de film PAW Patrol: The Movie ontbreekt echter, maar daarentegen zijn de iets minder bekende personages, zoals Rex, Everest en Tracker wel beschikbaar. Iedere pup heeft zo zijn eigen kwaliteit en specialiteit. Op het parcours liggen hondenkoekjes en wanneer je er genoeg hebt verzameld kun je deze specialiteit activeren.

ppgp

Gemaakt voor de kleinste onder ons

Voor ons als volwassenen zal de gameplay wat traag aanvoelen. Een heel stuk trager dan bijvoorbeeld het eerder genoemde Mario Kart. Dit zorgt er echter voor dat de game uitermate geschikt is voor de beginnende gamers in de vorm van jongere kinderen. Zij kunnen goed uit de voeten met het spel, doordat het tempo is aangepast aan de vaardigheden van de naar de basisschool gaande jeugd. Hierdoor raken ze niet snel gefrustreerd, want kids kunnen nogal snel een kookpunt bereiken wanneer winnen niet tot de mogelijkheden behoort. De besturing is tevens erg simpel gehouden en hierbij is er wederom rekening gehouden met de doelgroep. De eerste keer krijgt je kleine dame of heer een goede uitleg over de controls en hij of zij zal dit daardoor snel onder controle hebben.

ppgp2

Ook de menu’s zijn over het algemeen enorm simpel en begeleiding is daardoor eigenlijk niet nodig. Er is echter een uitzondering, namelijk de multiplayer. Dat menu is aanzienlijk complexer, aangezien je deze enkel kunt starten wanneer ieder een eigen account heeft. Een optie om te spelen als gast ontbreekt hierbij. Niet erg handig als je het mij vraagt, want wij hebben hier in huis niet allemaal een eigen account en ook van een vriendje of vriendinnetje dat eventueel mee wilt spelen verwacht ik dit niet. Daarnaast beland je na iedere multiplayer race weer terug in het hoofdscherm, waardoor het riedeltje weer opnieuw begint.

ppgp3

PAW Patrol: Grand Prix weet wederom het hartje van mijn dochtertje te stelen. De besturing is simpel en ook het tempo van de races is duidelijk aangepast op de doelgroep. Ik verwacht dan ook dat de meeste kinderen zelfstandig met deze titel aan de slag kunnen en er enorm veel plezier uit halen. Het enige smetje op deze game met onze geliefde viervoeters is de multiplayer modus, want het vereisen van een account voor iedere deelnemer is niet erg praktisch.