hotness 28
Rich Lady's Slave Role Play Cover

Rich Lady's Slave Role Play

Niet wat je zou verwachten

Ik heb het meer dan eens gezegd in reviews van erotische videogames: ik ben vanilla. Dwang, vreemdgaan, orgies en andere van dat soort kinks, laten mijn interesse sneller verdwijnen dan de live-services van Square Enix. Maar natuurlijk zit hier ook variatie in. In ieder geval meer dan prille liefdes, hartstochtelijke passie en romantische verhalen.

Welke kink Rich Lady's Slave Role Play bedient, maakt de naam méér dan duidelijk. Ontwikkelaar Asami schotelt ons het verhaal voor van Xuehei, een kantoormedewerker die zo gestrest raakt van zijn veeleisende baas, dat hij ontslag neemt ondanks het feit dat hij nog niets anders op stapel heeft liggen. Dit is een onbehagelijk gevoel, maar de wetenschap dat hij nooit meer met zijn voormalige supervisor hoeft te dealen, is een lichtpuntje wanneer hij in een park gaat zitten in de late uurtjes. Drie keer raden wie plots voor zijn neus staat…

Rich Lady's Slave Role Play Review 1

Om één vinger gewonden

Met een bezorgde blik en een koffer in de hand, roept Liu Huixi naar onze hoofdpersoon. Naar eigen zeggen heeft ze thuisproblemen, waarvan ze niet wil dat ze uitkomen bij het bedrijf. Ze vraagt daarom Xuehei om haar tijdelijk onderdak te bieden, daar hij haar reeds kent, maar niet langer dezelfde werkgever met haar deelt. Daar haar gedrag een belangrijk deel was van het besluit om ontslag te nemen, staat hij logischerwijs niet bepaald te springen, zelfs niet wanneer ze een heel verleidelijk aanbod doet om in ruil voor zijn hulp zijn slaaf te spelen.

Daar de beste man de standvastigheid heeft van papier-maché in een hoosbui, geeft hij toe aan de smeekbeden van de begeerlijke brunette. Het aanlokkelijke aanbod heeft daarbij zijn gedachten al snel weer verlaten, maar niet de hare. Iets waar hij duidelijk aan herinnerd wordt wanneer hij de morgen erna wakker wordt op dé manier waar elke man van droomt.

Rich Lady's Slave Role Play Review 2

Belangrijk om te weten

Dit patroon houdt voor het overgrote deel van de game aan. Wie aan de hand van de titel had gehoopt op TPE (Total Power Exchange, waarbij de dominante sekspartner volledige controle krijgt), komt er bedrogen uit. Xuehei is enkel in naam de baas in deze relatie en is constant bezig met het dealen met de advances van zijn nieuwe kamergenoot. En dat zijn er nogal wat. Naar eigen zeggen omdat ze zo haar dankbaarheid wil tonen voor zijn gastvrijheid, maar tenzij de forse getekende borsten je tunnelvisie geven, is het duidelijk om te zien dat er meer aan de hand is.

Deze meer uitvogelen is de rode draad van het ongeveer vier uur lange avontuur van deze game, al gebeurt dit voor een groot deel automatisch naarmate de in-game dagen passeren. Toch is jouw input belangrijk om dit avontuur tot een goed einde te brengen.

Rich Lady's Slave Role Play Review 3

Gameplay-ish

Rich Lady's Slave Role Play is een time-management-titel, waarvan ik er recentelijk al meer heb gespeeld. Denk daarbij aan games als Kaiju Princess, Cat’s Kiss of Living Together With Fox Demon, waarbij de laatste zelfs van dezelfde uitgever is. In dit type spel, moet je de relatie met je partner onderhouden door je beperkte tijd goed te besteden. Denk hierbij aan het uitbouwen van je relatie, maar ook het verdienen van geld en vervullen van (optionele) doelen. Het is allemaal vrij vanzelfsprekend en tenzij je echt niet kunt plannen, goed te doen binnen de gestelde tijdslimieten.

In die tijdsvakken kun je ook intiem worden met Huixi, waarbij verschillende opties beschikbaar worden naarmate het verhaal vordert. Deze scènes veranderen weinig wanneer je meermaals ze kiest, behalve dat dialogen zich aanpassen eens de relatie van de twee personages verder wordt uitgediept. Dit is vrij standaard aan dit genre en een minpunt wat ik meer dan eens heb aangedragen. Het opwindende van een scène is immers snel verdwenen wanneer die op repeat wordt gezet. Deze game heeft daar nog steeds last van, maar brengt voldoende verhaalgedreven ero-scènes met zich mee om dat te compenseren, waardoor het niet heel storend wordt.

Hetzelfde kan niet worden gezegd van de art, die heel wisselvallig van aard is. Vooral de zeldzame keren dat Xuehei in beeld komt, is dat soms best pijnlijk om te zien. Ergens mag dit niet verrassen, daar het een budgettitel is. Dit merk je ook aan de voice actress en de soms slordige vertaling, maar wederom is dit niet zó storend dat ik het een slechte game zou noemen. Het is alleen niet zo heel bijzonder in het snel groeiende aanbod van dit soort titels.

Ik weet niet waarom time-management-titels zo prominent zijn in het erotische segment van videogames, maar dit feit zorgt ervoor dat Rich Lady's Slave Role Play niet echt op wat voor manier dan ook weet op te vallen. Als het had gedaan wat de titel insinueert, had het nog een unique selling point gehad, maar voor nu is een game die in de basis prima is, maar niet lang in je gedachte zal blijven hangen