hotness 13
Bionic Bay
News

Vraag aan de redactie: wat voor game zou je zelf willen maken?

Een verkenning in de geest van een GameQuarter redactielid

Gepost door

Wie droomt er nu niet weleens van een game die ze zelf hebben gemaakt. Of het nou gaat om ganzebord of God of War, iedereen wil weleens iets zelf maken of schrijven. Eens in de zoveel tijd moeten wij een vraag stellen aan de redactie en na lang en hard denken kwam ik dan toch met een vraag: wat voor game zou je zelf willen maken?

Peter:

Ik heb niet zozeer een idee voor een game, maar als kind droomde ik ervan dat ooit Verstoppertje 3D uit zou komen. In deze game deed je precies wat de titel zegt. Eén groep verstopt zich en dan moet iemand ze zoeken. Inmiddels is het behoorlijk afgezaagd en zal er vast wel iemand zijn die dit heeft gemaakt, maar we praten over de jaren '98 net voor de Nintendo 64 uitkwam en toen was iedere game met '3D' aan het einde enorm hip.

Sander:

Ik zou voor een strategische shooter gaan waarbij ieders rol dermate anders is dat het lijkt alsof je een hele andere game speelt. Denk bijvoorbeeld aan een game waar je moet inbreken. Een iemand regelt alle elektrische zaken, de ander moet binnen rondsluipen, de ander moet de bewoners met goede dialogen aan de deur bezig houden en de laatste moet op de uitkijk staan. Elke rol is even essentieel. Het mag best moeilijk zijn. Helaas heb ik de ballen verstand van programmeren, dus het is wachten tot het concept tot leven wordt gebracht.

Mario:

Wat voor game zou ik zelf graag willen maken? Ik ben al sinds mijn twaalfde bezig met het idee om een eigen game te maken. Ik wilde altijd graag een story driven game maken in de trant van Final Fantasy, oftewel een turn-based combat RPG. Zelfs ooit al eens aan begonnen, maar verder dan de titel (dat overigens The Chronicles of Coola: Magix Sword is) en de eerste paar stapjes in RPG Maker ben ik nooit gekomen. Om de zoveel tijd start ik RPG Maker nog wel eens op, maar na een paar dagen ben ik mijn concentratie 100% kwijt.

Sil:

Ooit heb ik een compleet concept voor een game opgezet. Op een school waar studenten van allerlei landen samenkomen voor een soort culturele uitwisseling, is een mysterieus artifact verborgen. Dit artifact kan enkel worden geactiveerd wanneer voldoende bloed gevloeid heeft, maar kan iemand terughalen uit de dood. Een deel van de studenten is daarom op deze school om dit te bemachtigen, waarbij menig geen enkel middel schuwt. Het probleem is echter dat niemand weet wie een normale student is en wie niet.

Jouw taak was gedurende het schooljaar te achterhalen wie je tegenstanders waren en ze uit te schakelen, echter was dat niet zo makkelijk. Tijd in de game loopt voortdurend door en alle karakters hebben hun eigen ''leven'' dat ze leiden. Aanwijzingen verzamelen is daardoor moeilijk en omdat de NPC's geen vast patroon volgen ook telkens een nieuwe uitdaging. Bovendien moet je jouw eigen identiteit daarbij ook geheim houden. Er zelfs een uitgebreid vervolg arc aan, maar dan wordt het te uitgebreid voor deze vraag.

Stefan (gaf geen antwoord, dus die heb ik zelf maar ingevuld aan de hand van zijn stelling)

Een ouderwetse shooter over de Tweede Wereldoorlog

0 reacties op "Vraag aan de redactie: wat voor game zou je zelf willen maken?"