Op de PlayStation 4 en de Xbox One zal Assassin’s Creed: Unity maximaal op 900p aan 30fps draaien. Dat heeft Ubisoft bevestigd en gerechtvaardigd. Het argument van de ontwikkelaar is dat ze cross-platform discussies willen vermijden en dat een hogere resolutie of framerate gewoon onnodig is.
Fanboys zullen de aankomende Assassin’s Creed-game niet kunnen gebruiken voor de immer populaire ‘betere resolutie en framerate’-discussie. Ubisoft heeft namelijk beslist dat die waarden exact dezelfde zullen zijn op Sony’s en op Microsofts Next-Gen console.
De ontwikkelaar is ervan overtuigd dat action-adventure games nu eenmaal vlotter draaien met een framerate onder 60fps. 30 frames zijn al mooi en 60fps zijn gewoon de extra tijd en energie niet waard. De Level Design Director van Assassin’s Creed: Unity, Nicolas Guérin, zegt daarover:
Een game aan 60fps ziet er heus niet levensechter uit. De gamesindustrie is stilaan deze framerate aan het laten voor wat het is, omdat het gewoon de moeite niet is. De beeldkwaliteit gaat er eigenlijk slechts minimaal op vooruit, maar het is wel dubbel zoveel werk.
De Senior Producer van de aankomende AC-game meldde eerder deze week al dat de AI in Unity zo veeleisend is dat de resolutie en framerate op 900p en 30fps moeten worden gecapt.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie