Ontwikkelaars die de moeite nemen om een demo van hun spel uit te brengen, zijn er vaak aan voor de moeite. Een demo kan er namelijk voor zorgen dat een game tot de helft minder exemplaren verkoopt. Dat stelt Jesse Schell, CEO van Puzzle Clubhouse en industrie-analist.
Tijdens een presentatie op DICE 2013 vertelde Jesse Schell, industrie-analist en CEO van Puzzle Clubhouse, dat het uitbrengen van een demo niet altijd de beste zet is voor een game-ontwikkelaar. Games waarvan op voorhand een demo werd uitgebracht, verkochten tot de helft minder exemplaren, zo blijkt.
Goedverkopende games slagen erin hoge verwachtingen bij spelers te scheppen voor de lancering en geven geïnteresseerden geen kans om de game op voorhand onder handen te nemen. Gamers moeten met andere woorden het volledige spel kopen als ze het willen spelen.
Try-before-you-buy kan dus leuk zijn voor ons spelers, maar we moeten toegeven dat demo’s vaak teleur kunnen stellen. Vanuit het standpunt van de game-ontwikkelaars is het beter om geen geld in een demo te pompen en in plaats daarvan te investeren in trailers en in het mogelijk maken van previews.
Speel jij nog vaak demo's voor je een game koopt? Of baseer je je op andere bronnen?
De volledige keynote vind je hier:
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie