Star Citizen is inmiddels al een aardige tijd in ontwikkeling en de vraag is of ze ooit niet in ontwikkeling zullen zijn. Deze game behoort tot de ambitieuste van dit moment. Toch zijn ze weer een stapje dichter bij met hun nieuwe update naar alpha versie 3.18. Deze update, die Lasting Legacies wordt genoemd, is een. Start een nieuwe carrière als berger of vlieg in de Drake Vulture schepen en nog veel meer. Waarom de update zo belangrijk is, heeft echter niets met de content te maken, maar met een diepere aanpassing die is uitgevoerd: Persistent Entity Streaming(PES).
Volgens de makers is PES misschien wel op technisch gebied de grootste verandering in jaren. Een groot probleem waar de game al sinds de eerste builds mee kampt, is ermee opgelost. Het is best bijzonder. Vaak heb je in games dat je ergens heen gaat, iets neerzet en vervolgens wanneer je weg gaat het item dat je neer hebt gezet of achter hebt gelaten verdwenen is. Soms kost dat wat tijd, maar bij bijna iedere game is dit het geval. Cloud Imperium Games, de ontwikkelstudio achter Star Citizen, hebben hier PES voor uitgevonden.
De oplossing klinkt eenvoudig en dat is het niet. Stel je voor je vliegt met je ruimteschip ergens heen, er komt iemand langs met een groter schip en die schiet jouw schip kapot. Jij gaat dood en jouw schip is niet veel meer dan een berg schroot. In deze nieuwe versie zijn de salvagers geïntroduceerd. Zij gaan jouw schip uit elkaar halen en verkopen de onderdelen door in de markt. Om dit voor elkaar te krijgen, wordt het wrak op de server opgeslagen en is het dus voor iedereen beschikbaar. Normaal is het nog mogelijk dat een speler zelf nog wel bij zijn schip kan komen, maar omdat de gegevens nu opgeslagen worden op de server, geldt dit voor iedereen. Dit betekent dat alles wat jij achterlaat tijdens het spelen, door iedereen te zien is en is te gebruiken. Dit levert een compleet nieuwe dynamische laag aan een game die al zo enorm gelaagd is.
Op dit moment heeft de technologie nog wat haken en ogen. Om dit voor elkaar te krijgen is voor ieder gebied in de game een aparte server en met een technologie die een versie eerder is geïntroduceerd, server mashing, kun je naadloos van het ene naar het andere gebied gaan. Om bij iemand anders zijn spullen te komen, moet je wel weer terugkomen op de juiste server om de items tegen te komen. Deze technologie is nog splinternieuw en het is slechts een Alpha versie van de game, dus ik kan met alle zekerheid zeggen dat dit opgelost zal worden in de toekomst.
0 reacties op "Er is een nieuwe techologische doorbraak in de laatste update van Star Citizen"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier