Voor wie van race simulators houdt, is weinig beters te vinden dan iRacing. Hoewel je per maand betaalt en je daarna ook nog eens klasses vrij moet kopen, krijg je wel waar voor je geld. Deze simulator staat vooral bekend om hoe serieus ze racing nemen en hoe gedetailleerd het allemaal is. Nu is het eerste seizoen van 2025 een feit en hebben ze wat nieuws toegevoegd.
Vijf nieuwe racebakken
Er zijn vijf nieuwe auto's die de weg onveilig kunnen maken.
Acura NSX GT3 EVO 22
In 2017 was de grote blikvanger van de IMSA GTD championship de Acura NSX GT3. Dat er een vervolg op deze snelheidsduivel moest komen was dan ook een feit en die kwam in 2022. Het gevolg was winst op de Petit Le Mans voor Gradient Racing. Met een krachtige V6 motor en verbeterde details is dit absoluut een leuke toevoeging voor de game.
BMW M2 CSR (hoeft niet extra voor betaald te worden)
Over BMW hoeft niets te worden gezegd, behalve dat ze meer doen in het racing-landschap dan absolute topmodellen maken. Ook in de lagere segmenten zijn ze alom vertegenwoordigd. Met de M2 CSR hebben ze een model gebouwd voor amateur races, hoewel ik kan garanderen dat amateur niet betekent dat je een flinke zak dukaten moet hebben om er eentje te kunnen kopen. Ook is er voor deze auto zijn eigen M2 CSR Cup.
Hoewel je meestal voor auto's apart bij moet lappen hoeft dat voor deze auto niet. Dit is een soort oefenmodel in iRacing voor het echte werk later.
Ferrari 499P
Als je veelteveel geld hebt en je wil het laten zien, koop je een Ferrari. Mensen met een Ferrari denken altijd dat ze heel wat zijn, puur omdat ze een Italiaans blik op vier wielen hebben. Ze zijn ook best wel mooi om te zien. In 2022 kwamen ze met de 499P prototype en met succes, want deze auto won meteen de beruchte Le Mans 24 uurs-race van 2023. Alleen al als je naar die ragbakkie kijkt, zie je meteen dat dit er eentje is voor de grote jongens die compensatie nodig hebben.
Supercars Gen 3: Chevrolet Camaro
Wie Gran Turismo heeft gespeeld weet het waarschijnlijk wel, maar de Chevrolet Camaro is een statusicoon van de bovenste plank. Een absolute muscle car uit de goede ouwe tijd krijgt regelmatig nieuwe versies en nu is het tijd voor de Gen 3 Supercar.
Supercars Gen 3: Ford Mustang
Wie Camaro zegt, zegt Ford Mustang. Deze twee handen op één buik kunnen niet los van elkaar genoemd worden. Beide modellen vechten tegen elkaar in de Supercar's Gen 3-klasse en het zijn beide beesten. Het is dan ook niet raar dat iRacing deze krachtpatser in zijn assortiment heeft gestopt. In 2019 werd in deze klasse voor het eerst de Ford Mustang ingezet, maar in 2023 werd de auto vernieuwd en won meteen de eerste vier wedstrijden in het seizoen.
Twee nieuwe circuits
Thruxton Circuit
In 1950 werd de RAF Thruxton airfield voor het eerst gebruikt om races op te organiseren en sinds 1968 is het ook werkelijk een officieel race circuit. Het is misschien geen zandvoort, maar de British Touring Car competitie komt er wel langs. Hij wordt ook wel gezien als het snelste circuit in het Verenigd Koninkrijk en dat is niet zo raar. Met 12 rondes in net iets minder dan vier kilometer kun je lekker de gas erop zetten. Het circuit is heel precies nagebouwd en je kunt er tegen AI rijden.
Huset's Speedway
Til Huset was gek op autoracen en in 1953 liet hij op een stuk landbouwgrond zijn eigen racetrack bouwen: Huset's Speedway. Het heeft iets weg van de velodrome en zal ook niet veel groter zijn. Het is een ruig circuit voor ruige racers die snel willen verdienen.
Wil je meer weten over de updates voor het nieuwe jaar? Ga dan naar de website van iRacing.
0 reacties op "iRacing begint zijn nieuwe jaar met nieuwe kansen"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier