Een free-to-play game moet geld verdienen. Dit is de reden dat we massaal microtransacties accepteren in games als deze, mits ze op een redelijke manier worden geïmplementeerd. Apex Legends had dit onder de knie, maar blijkbaar leverde dit niet genoeg op, waardoor diens huidige Battle Pass-systeem op de schop moest worden genomen.
Laten we beginnen met de verandering die vermoedelijk op het meeste weerstand zal stuitten. Met ingang van seizoen 22, welke in augustus zal lanceren, zal het niet langer mogelijk zijn om Battle Passes te kopen met geld dat in-game verdiend is via bijvoorbeeld een eerdere Battle Pass. Elke Battle Pass moet met echt geld worden aangeschaft, hetgeen betekent dat je dus telkens € 9,99 zou moeten neerleggen. Dat is echter niet hoe het loopt.
Tegelijkertijd heeft men namelijk ook besloten dat je nu per seizoen niet langer één Battle Pass hebt van 110 levels, maar twee Battle Passes van 60 levels, die ieder € 9,99 kosten. Een aan het begin van het seizoen en een halverwege. Battle Passes worden hiermee effectief dus dubbel zo duur. Voor dezelfde prijs kun je overigens ook de nieuwe Premium+ tier aanschaffen, welke de voormalige Premium Bundle vervangt.
Volgens Respawn zijn deze aanpassingen noodzakelijk om meer waarde voor de community te creëren. Zo zouden de beloningen verbeterd zijn. Spelers krijgen meer crafting-materiaal en zes extra Legendary/Epic Apex Packs als je Premium+ buiten beschouwing laat.
Bij deze acties en argumenten heeft jullie redacteur van dienst zo zijn bedenkingen die hij met het oog op objectieve berichtgeving voor zich houdt. Kijkende naar de reacties op platformen als Steam en Reddit is hij echter niet de enige die twijfels erbij heeft.
0 reacties op "Nieuw Battle Pass-model Apex Legends wordt fors duurder"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier