De vooruitgang van adventure games is al jaren gestagneerd, waardoor het genre snel aan populariteit verliest. Zonde! Pigasus Games heeft daarom een Kickstarter opgericht voor Adventurezator: When Pigs Fly, die hen genre naar het volgende niveau moet brengen.
Als voorbeeld wordt op de Kickstarter aangehaald dat je in vele adventures heel gebonden bent met je items. Een touw bijvoorbeeld krijg je niet doorgesneden met je zwaard, maar wel met je mesje. Onlogisch en soms behoorlijk frustrerend.
Pigasus ziet het anders. Een bijl is om te hakken, dus je moet ook op alles in kunnen hakken. Minder statisch de game volgen en meer logica dus. ''Ik wil een game maken wat ik niet alleen wil ontwerpen, maar ook als gamer wil spelen. Het beangstigende is dat dit het moment van de waarheid is. Dit is HET project dat ik wil maken in mijn leven en daar zal het ook impact op hebben. Dit is de kans waar ik op gewacht heb sinds ik op mijn dertiende op de SNES speelde,'' schrijft Fabio Stange van Pigasus Games.





Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie